ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نظرات ایران در خصوص گزارش WGIG ارایه شد

| سه شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۴، ۱۰:۳۹ ق.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir – نظرات ایران در خصوص گزارش اولیه کارگروه راهبری اینترنت(WGIG) لحظاتی پیش در دومین نشست مقدماتی فاز دوم WSIS در ژنو ارایه شد.

در متنی که توسط نماینده ایران در اجلاس قرائت شد با اشاره به روشن بودن ماموریت کارگروه راهبری اینترنت(WGIG) در سند فاز اول اجلاس WSIS آمده است:این گروه می بایست زمینه بحث های نهایی در فاز دوم اجلاس WSIS به عنوان یکی از مهمترین و حساس ترین مسایل باقی مانده فراهم کند. این گروه تعهدات ویژه ای در راهبری اینترنت به شکلی شفاف ،دموکراتیک و چند وجهی دارد.

در بخش دیگری از این متن آمده است ، اینترنت به شکل مستقیم و غیر مستقیم زندگی فرهنگی ،اقتصادی و اجتماعی میلیون ها نفر در سراسر دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده و این در حالی است که ما شاهد فقدان هرگونه حقوق و چارچوب های بین المللی در این خصوص هستیم و حالا زمان آن فرا رسیده تا به این موضوع سامان داده شود.

به طور کلی مردم و به شکل اخص جوانان کشور ما امروزه نسبت به پتانسیل های موجود در فناوری اطلاعات و ارتباطات و تاثیر آن در ایجاد تغییر در زندگی خود آگاه شده اند.لیکن بدون دسترسی به اطلاعات موجود، دانش و فناوری اطلاعات و ارتباطات شکاف دیجیتال که هم اکنون میان کشورهای شمال و جنوب وجود دارد گسترده تر خواهد شد.

بنابراین زمانی که مردم خواستار دسترسی ارزانتر به اینترنت ، سخت افزار و نرم افزار مناسب و دسترسی ملی به دامین های خود هستند خواستار حقوق توسعه و ارتباطات نیز هستند.بنابراین نادیده گرفتن این حقوق بدون دلیل موجه روشی دموکراتیک محسوب نمی شود.در این خصوص زمانی که از اینترنت به عنوان ابزار توسعه علم و دانش استفاده می شود در اشتراک نگذاشتن آن امری ناصحیح به شمار میرود.

در بخش دیگری از این گزارش از WGIG خواسته شده تا با تمرکز بیشتر روی مسایلی همچون زیرساخت ها،مدیریت منابع اینترنتی،موضوع نام های دامنه،IP آدرس ها ،مدیریت سیستم های ROOT سرور،هرزنامه ها(اسپم)،امنیت شبکه و جرایم مجازی که نیازمند همکاری های بین المللی است ، کار خود را پیش ببرد.

  • ۸۴/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">