ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نقاط قوت و ضعف الکامپ بیست و سوم

| شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

فخری زارع - نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی( الکامپ 2017) دوشنبه هفته گذشته به کار خود پایان داد و هیات مدیره نظام صنفی رایانه‎ای کشور همان‎طور که وعده داده بود، با تعامل و توافق مسوولان شرکت سهامی نمایشگاه‎های بین‎المللی، توانست با برگزاری و مدیریت سه دوره متوالی این نمایشگاه، رتبه الکامپ را به بالاترین سطح ارتقا دهد. به این ترتیب الکامپ هم در کنار معدود نمایشگاه‏هایی قرار گرفت که کل فضای نمایشگاه را در اختیار دارند.
اما، با تمام تغییراتی که این سه سال برای بهبود سطح کیفی و کمی الکامپ صورت گرفته و تا حدی موجب رضایت شرکت‎کنندگان و بازدیدکنندگان شده،  بازهم این دوره از نمایشگاه  با کاستی‎هایی همراه بود. در گفت و‎گو با تعدادی از غرفه داران به بررسی نقاط قوت و ضعف الکامپ 23 پرداخته‎ایم.


 جای خالی خارجی ها
آریا همراه از جمله شرکت‎هایی است که سه سال متوالی در الکامپ حضور داشته و مدیران آن از تغییرات الکامپ، به ویژه تغییر زمان برگزاری نمایشگاه راضی هستند.
نیما پروین، مدیر روابط عمومی شرکت آریاهمراه، برگزاری نمایشگاه الکامپ به همت سازمان نظام صنفی رایانه‎ای را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این موضوع باعث نظم و افزایش کیفیت نمایشگاه شده و سطح شرکت‎های حاضر در الکامپ نیز بالا رفته است.
وی افزود: تاریخ برگزاری الکامپ بیست و دوم اصلا مناسب نبود، اما امسال با تغییر زمان برگزاری، شاهد افزایش تعداد بازدیدکنندگان و شرکت‎کنندگان در نمایشگاه هستیم. هرچند که نزدیکی زمان برگزاری دو الکامپ مشکلاتی را برای مان به وجود آورده است.
پروین در مورد نقاط ضعف الکامپ نیز گفت: یکی از مسایل مهمی که الکامپ را از جایگاه اصلی خود دور کرده، حضور شرکت‎هایی است که عمدتا دنبال مخاطبان عام هستند و این موضوع فضا را برای کسب وکارها سخت کرده است.
وی گفت: پیشنهاد ما به سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تفکیک B2B و B2C است. در عین حال نصر کشور باید تدابیری اتخاذ کند که زمینه برای حضور شرکت‎های خارجی و نمایندگی‏های آنها فراهم شود.


 قصه تکراری ارزی - ریالی
مدیر روابط عمومی شرکت آریاهمراه همچنین با بیان اینکه محاسبه ارزی – ریالی غرفه‏ها بدون هیچ منطقی اجرا می‏شود، گفت: با وجودی که سازمان نظام صنفی رایانه‏ای اعلام کرده بحث ارزی غرفه‏ها حل شده و شرکت‎ها جریمه‏ای از این بابت نمی‏شوند، اما بخاطر یک اسم استاندارد انگلیسی سه روز با مسوولان شرکت سهامی نمایشگاه‎ها صحبت کردیم که تا متوجه شوند که این کلمه انگلیسی نام برند نیست، بلکه استاندارد است.
وی افزود: هنوز بسیاری از شرکت‎هایی که نمایندگی دارند، بخاطر جریمه ارزی نمایندگی‎های خود را کتمان می‏کنند.


 ادغام الکامپ و تلکام؛ تصمیمی درست
پروین ادغام تلکام و الکامپ را تصمیم درستی دانست و گفت: این ادغام در هر صورت باید اتفاق می‎افتاد، زیرا IT و CT  دیگر از هم جدا نیستند و شرکت‏ها نیز مجبور نیستند در هر دو نمایشگاه شرکت کنند و متحمل دوبار هزینه شوند.
وی در عین حال افزود: فضای نمایشگاه کماکان استانداردهای لازم برای برگزاری نمایشگاه‎های پر مخاطب را ندارد. تهویه نامطلوب هوای برخی سالن‎ها و ترافیک بازدیدکنندگان را کلافه کرده بود. 


 استقبال از تغییر زمان 
صبانت از جمله غرفه‎هایی است که اغلب در فضای باز نمایشگاه برپا می‏شود و ضمن اینکه تغییر زمان نمایشگاه به تابستان و تعطیلی دانشگاه‎ها و مدارس موجب افزایش تعداد بازدیدکنندگان آن شده است، دیگر مجبور نیستند هوای سرد زمستان را نیز تحمل کنند. به همین دلیل مدیران آن از تغییر زمان الکامپ بسیار خوشنود هستند.
مدیر روابط عمومی شرکت صبانت برخلاف عده‎ای که معتقد بودند، سالن‏های نمایشگاه الکامپ تهویه هوای مطلوبی ندارد، به فناوران گفت: از اکثر سالن‎های نمایشگاه بازدید کردم که باید گفت هوای داخل سالن‎ها بسیار  خوب و خنک بود.
محمد ناصح افزود: صبانت سال‎های متمادی است که در الکامپ حضور دارد و امسال از نظر بازدیدکننده بسیار راضی بودیم.


 اسپانسری اجباری
مدیر روابط عمومی شرکت صبانت یکی از مواردی که برای شرکت‎کنندگان الکامپ دردسرساز شده و مجبورند به آن تن بدهند را حق اسپانسری عنوان کرد و گفت: چند سالی است که شرکت مجری و برگزارکننده الکامپ بابت فضای مناسب و با کیفیت حق اسپانسری می‎گیرد.
وی افزود: به طور مثال شرکت‎هایی که می‎خواهند در سالن 38 که یکی از سالن‎های خوب نمایشگاه است حضور داشته باشند، باید 100 میلیون حق اسپانسری بدهند.
ناصح اضافه کرد: از ما نیز چون در فضای باز حضور داریم و خواستیم مانند سال‎های قبل جنب میلاد باشیم، 50 میلیون حق اسپانسری گرفتند.
وی توضیح داد: جالب اینجاست که وقتی مخالفت می‎کنیم، می‎گویند غرفه باید جابه‎جا شود. در حالیکه برای ما مهم است در جای سال‎های قبلی حضور داشته باشیم. به گفته وی، شاید حق اسپانسری الزامی نباشد، اما اگر غرفه‎ای خوب در سالنی با کیفیت بخواهی باید اسپانسر نمایشگاه شوی!


 فقدان نظارت بر موسیقی غرفه‎ها
یکی دیگر از موضوعاتی که موجب اعتراض اکثر غرفه داران نمایشگاه الکامپ شد بود، بحث فقدان نظارت بر پخش موسیقی برخی غرفه‎ها بود که به هیچ وجه حریم خصوصی را رعایت نمی‎کردند.
مهدی جعفری، مدیر پشتیبانی شرکت صبانت در این خصوص گفت: مخالف جشن و قرعه‎کشی و پخش موسیقی در نمایشگاه نیستیم، اما غرفه‎داران باید حریم خصوصی را رعایت کنند و موجب آزار غرفه کنار خود نشوند.
وی افزود: گاهی آنقدر صدا بلند است که نمی‎توانی با بازدیدکننده خود مذاکره کنی. درحالیکه در نمایشگاه‎های تخصصی بخش سرگرمی باید کم رنگ‎تر باشد.


 برگزاری تخصصی الکامپ
مسوولان شرکت فناپ نیز از اینکه شرکت سهامی نمایشگاه‎ها، برگزاری الکامپ را به خود صنف واگذار کرده بسیار خوشنود و راضی هستند.
علیرضا مداح، رییس دفتر توسعه بازار فناپ در این مورد گفت: وقتی برگزارکننده متخصص و ازدل صنف باشد، می‎تواند خواسته‏های کوتاه مدت و بلندمدت صنف و آنچه در بخش‎خصوصی اتفاق می‎افتد را در برگزاری نمایشگاه لحاظ کند.
وی افزود: تنها خواسته ما این است که سالن‎ها بر اساس بازدیدکنندگان B2B  و B2C از هم تفکیک شوند. چراکه که شرکتی که کسب و کار او با دولت و بازدیدکننده تخصصی است با شرکتی که برنامه سرگرمی برای جذب مخاطب عام می‎گذارد از هم متفاوت است و نباید در کنار هم قرار گیرند.
وی در مورد بحث اسپانسری نمایشگاه نیز گفت: حق اسپانسری در تمام نمایشگاه های دنیا رایج است و شرکتی که اسپانسر می‎شود، بابت استفاده از فضای بهتر بخشی از هزینه‏‎های نمایشگاه را برعهده می‎گیرد.


 رضایت از برگزاری الکامپ
کارپینو به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده و امسال نخستین بار در الکامپ شرکت کرده است.
احسان جهانی مدیر عامل کارپینو حضور در نمایشگاه الکامپ را موفقیت آمیز دانست و گفت: الکامپ فرصت بسیار خوبی برای استارت‎آپ‎هاست تا خدمات خود را معرفی کنند.
وی با بیان اینکه سالن الکام‎استارز بسیار جذاب بود، گفت: از تمامی استارت‎آپ‎ها دعوت کردیم از پنل سازمانی ما استفاده کنند. جهانی اضافه کرد: قطعا سال آینده نیز در الکامپ شرکت خواهیم کرد. (منبع:فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">