ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نقشه جامع دولت الکترونیکی رونمایی می‌شود

| چهارشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۱، ۰۴:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور از رونمایی نقشه جامع دولت الکترونیک توسط رئیس جمهور خبر داد و اعلام کرد:این سند در کارگروه فاوا(فناوری اطلاعات و ارتباطات) به تصویب رسید است.

احمد بزرگیان در گفت وگو با موبنا با بیان اینکه نهاد راهبری نقشه جامع دولت الکتروینک در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تشکلیل شده، اظهار داشت: اعضای این نهاد نمایندگان اصلی کشور در سه قوه هستند.

وی با تاکید بر اینکه این نقشه، سرویس محور است، اعلام کرد: بر اساس اهداف نقشه جامع دولت الکترونیک، بیش از 20 سرویس الکترونیکی مشترک بین نهادی تعریف شده است و دارای 26 پروژه است که هر کدام از آنها پروژه های مستقلی را در زیر مجموعه خود جای می دهند.

وی اعلام کرد : این نقشه از لحاظ متنی دارای 157 صفحه است که دارای 11 پیوست مجزا می باشد که پیوست آن در 59 صفحه نوشته شده است.

بزرگیان با اشاره به نقش کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص گفت: این وزارتخانه نقش اساسی در اجرا و پیاده سازی نقشه جامع دولت الکترونیک دارد و دربخش زیرساخت،ایجاد نرم افزار، سخت افزار و شبکه های ارتباطی مهمترین عضو در پیاده سازی و تحقق این نقشه است.

وی با بیان اینکه نقشه جامع دولت الکترونیک به نهادها ابلاغ شده و به نوعی در اجرا است، اعلام کرد:معاونت توسعه رئیس جمهور سعی بر این دارد که بتواند هر چه زودتر این نقشه را به مرحله رونمایی برساند.

نقشه جامع دولت الکترونیک در نظر دارد تمامی خدمات مورد نیاز را که هم اکنون مردم برای انجام آن براساس نوع کار مجبور به مراجعه به چندین دستگاه و سازمان و دریافت تاییدیه های متعدد هستند را به صورت یکپارچه ارائه دهد تا از هدررفتن سرمایه های ملی جلوگیری شود.

توسعه کمی و کیفی خدمات الکترونیک، استانداردسازی ارائه این نوع خدمات و یکپارچه سازی کانالهای ارائه خدمات الکترونیک از جمله اهداف پنجگانه سند جامع دولت الکترونیک است.

  • ۹۱/۰۱/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">