ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با بیان اینکه انتشار تصاویر کودکان در فضای مجازی نقض حریم خصوصی است گفت: این کار می‌تواند کودکان را در معرض مخاطره و سوء استفاده مجرمین قرار دهد.

به گزارش فارس، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم‌ سایبری پلیس فتا ناجا به موضوع کودکان سایبری و نقض حریم خصوصی اشاره و اظهار داشت: همزمان با پیشرفت‌های فضای مجازی، تهدیدهای مختلف و متنوع موجود در این بستر به ویژه در شبکه های اجتماعی که مشخصه اصلی آنها تعامل و ارتباط با سایر کاربران است، نگرانی‌ها در مورد امنیت کودکان و نوجوانان را بسیار افزایش داده است.

وی گفت: انتشار تصاویر کودکان در فضای مجازی ، مخصوصاً شبکه‌های اجتماعی علاوه بر نقــض حریــم خصوصــی و حقوق کودکان و نوجوانان، آنها را در معـــــرض مخاطــــره و سوءاستفاده مجرمین قرار می‌دهد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به مساله حفظ امنیت کودکان در فضای مجازی آساره و اعلام کرد:کودکان و نوجوان به واسطه سن کم و عدم تسلط و آگاهى کافی در فضاى مجازى مى‌توانند قربانى آسیب‌ها و تهدیدات این فضا شوند.

وی با بیان اینکه سه نکته مهم براى حفظ امنیت و حریم خصوصى کودکان در فضاى مجازى وجود دارد تصریح کرد: والدین باید تنظیمات امنیتى و حریم خصوصى دستگاه‌هایى را که در اختیار کودکان قرار دارند فعال کرده و بطور مداوم آنها را بررسى کنند؛ همچنین بر فعالیت‌ آنها نظارت داشته باشند.

سرهنگ رجبی خاطرنشان کرد: والدین برای استفاده کودکان از فضاى مجازى قانون گذاشته و بصورت دوره‌اى و با استفاده از نرم‌افزارهاى مانیتورینگ بر فعالیت کودکان نظارت داشته باشید.

وی افزود: باید مراقب تصاویرى که کودکان مى‌توانند در فضاى مجازى انتشار دهند، بوده و دسترسى آنان را خصوصا به تصاویر خصوصى محدود کرد.

  • ۰۰/۱۰/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">