ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نکاتی مفید درباره لوازم جانبی موبایل

| چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۲، ۰۱:۳۲ ب.ظ | ۳ نظر

لیلا محمدنظامی- همزمان با هوشمند شدن گوشی‌های موبایل لوازم جانبی این کالای ارتباطی بیش از گذشته مورد استفاده قرار گرفت هرچند گران شدن این وسیله ارتباطی از جمله مواردی بود که باعث شده تا بیشتر مشتریان برای حفظ و نگه داری گوشی به خرید لوازم جانبی بپردازند.

از سوی دیگر با هوشمند شدن گوشی‌های موبایل و در واقع استفاده از آنها به عنوان رایانه قابل حمل بیشتر کاربران به استفاده از برنامه‌های مختلف روی آورند که از همین جهت نیز بازار لوازم‌جانبی همچون رم،‌باتری،‌هندزفری و غیره داغ شده است.

تنوع در بازار لوازم جانبی تا حدی گسترده شده برای برندهای مختلف همچون سونی،‌سامسونگ، اچ تی سی ، اپل و غیره لوازم جانبی همراه مختلفی از جمله محافظ‌های گوناگونی تولید و عرضه شده است.
شارژر

هیچ چیز به اندازه تمام شدن ناگهانی باتری گوشی تلفن همراه آزاردهنده نیست و متاسفانه باتری ها هم از این مساله اطلاع دارند و درست در وقتی که نباید دستمان را توی پوست گردو می گذارند ولی به لطف پیشرفت تکنولوژی می توان این دسیسه را خنثی کرد.

کافی است یکی از شارژرهای موجود در بازار که انواع و اقسام مختلفی دارند همیشه دم دستمان باشد هرچند باید به این موضوع نیز توجه کرد که یک شارژر نامرغوب می‌تواند خسارت جبران ناپذیری به گوشی گرانبهایتان وارد کند.

پس اگر یک شارژر اضافی چیزی حدود20 تا 40 هزار تومان آب خورد، خیلی خساست به خرج ندهید.

علاوه بر شارژرهای ساده مدل‌های فندکی هم گزینه‌های خوبی هستند به طوری که آنها را می توان به فندک اتومبیل متصل کرد و با خیالی آسوده دل به یک مسافرت طولانی مدت زد.

در واقع بازار شارژرهای فندکی در این روزها بسیار داغ و پرجنب و جوش است چرا که برخی از گوشی‌های تلفن همراه به دلیل هوشمند بودن باتری زیادی را مصرف می‌کنند از این رو کاربران با خرید این شارژر می‌توانند مانع از خاموش شدن گوشی‌خود شوند.
هدست

مدل‌های سیم دار سر کلاس درس مفید هستند اما مدل های بدون سیم که با قابلیت بلوتوث کار می کنند، راست کار کسانی است که خیلی با تلفن صحبت می کنند. تفاوت جنس خوب و بد را می توان از قیمت‌ها فهمید چرا که نمونه های تقلبی این دسته از لوازم جانبی با قیمت بسیار پایین تر از نمونه‌های اصلی در بازار به فروش می‌رسند.

مدل‌های سیم دار قیمتی حدود 10تا 20 هزار تومان دارند اما برای یک هدست سیم دار با کیفیت تر معمولا باید 20 تا 30هزار تومان پول بپردازید. اما اگر هدست های بلوتوث دار را می پسندید باید بین 70 تا با توجه به نوع مدل و امکانات تا سقف 500 هزار تومان کنار بگذارید. این نکته را هم بدانید که مدل های بدون سیم به خاطر استفاده از بلوتوث، باتری گوشی را زودتر از معمول خالی می کنند.
هندزفری بولوتوث

هرچند تا کنون تحقیقات سازمان بهداشت جهانی نشان داده که استفاده از هندزفری بی سیم و بلوتوث آسیب ناشی از تشعشعات مضر موبایل را تا 800 برابر کاهش می‌دهد اما تا کنون استفاده از این وسیله ارتباطی در ایران فراگیر عمومی نشده است.

بر اساس اظهار کارشناسان و متخصصان، استفاده از هندزفری بلوتوث قدرت تشعشعات مضر هنگام مکالمه با تلفن همراه از حداکثر 2 وات به حداکثر 0025/0 وات (800 برابرکمتر) کاهش می‌دهد اما این موضوع تنها شامل حال کالاهای اصلی و استاندارد می‌شود.

در حال حاضر بازار جبرا توانسته در واردات و عرضه انواع هندزفری بولوتوث به کشور صاحب سهم قابل توجهی باشد چرا که هم اکنون مدل‌های مختلفی از هندزفری بولوتوث این برند در بازار موجود است و کاربران و مشتریان برای برخورداری از هندزفری بلوتوث مناسب و اصلی می‌توانند حدود 50 تا 500 هزار تومان بابت خرید آن هزینه کنند.
کیف

به گزارش موبنا، بعضی‌ها انتظار دارند یک کیف خوب از موبایل شان در برابر ضربه های کوچک محافظت کند. عده دیگری هم جذابیت کیف برایشان مهم تر است و در مقابل برخی از امواج مضر موبایل واهمه دارند.

خوشبختانه برای همه این افراد کیف‌های مختلفی در بازار موجود است. این وسط خانم ها از همه راضی ترند و می توانند طبق سلیقه شان خرید کنند. این کیف های معمولی با رنگ ها و طرح های جذاب، معمولا از 5 هزار تومان شروع می‌شود.

مدل های کیفی ساده و مشکی رنگ را بیشتر آقایان می پسندند که بین 5 تا40 هزار تومان قیمت دارند.

قاب گارد ژله ای و توری

محافظت از گوشی‌های همراه در مقابل ضریه و جلوگیری از هرگونه خش خوردگی باعث شده تا شاهد واردات و عرضه انبوه انواع قاب و گارد ژله ای در بازار باشیم.

هم اکنون انواع کیس ژله‌ای جنس نرم، گاردهای مویابلی که تنها در دور گوشی قرار می‌گیرند در ویترین بیشتر مغازه‌ها با رنگ‌ها و جنس های مختلف اعم از طلقی،‌شیشه‌ای و غیره خودنمایی می‌کنند که دارای انواع و اقسام مختلفی از لحاظ قیمتی نیز هستند.

برای برخورداری از این لوازم جانبی حدود 15 تا 100 هزار تومان باید هزینه کرد هرچند که برای نمونه های اصلی آن می‌توان هزینه‌های بالای 100 هزار تومان پرداخت.
محافظ صفحه نمایش

با فراگیری استفاده از صفحه نمایش‌ لمسی در انواع گوشی‌ها سوالی مطرح می‌شود است که همه از خود می پرسند که آیا با وجود استفاده از صفحات ضد خش گوریلا گلاس در گجت‌های امروزی و به خصوص موبایل‌ها، دیگر استفاده از محافظ صفحه نمایش ضرورتی دارد یا خیر؟

درست است که صفحات موبایل در مقابل ضربه و خش تا حد زیادی مقاوم شده اند، اما این همه کاری نیست که یک محافظ صفحه انجام می دهد. کیفیت محافظ صفحه نمایش گجت ها روز به روز بهتر شده و با قیمت مناسب تری هم عرضه می گردند.

هم اکنون محافظ صفحه‌های بسیار خوبی در بازار پیدا می شود که دارای انواع و اقسام مختلفی هستند که به صفحه نمایش موبایل شما ظاهری مات و یا شفاف دهند و یا اینکه جلوی درخشش آن در نور آفتاب را بگیرد.

شما می توانید با کمی جستجو در بازار، محافظ صفحه‌ای با مارک‌های و برندهای مختلف که البته بیشتر آنها چینی هستند پیدا کنید که علاوه بر جلوگیری از بازتاب نور، نصب آن هم راحت بوده و تقریبا هیچ حبابی در زیر آن تشکیل نمی شود.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، این است که همه این ابزارها هنگام خروج از جعبه واقعا جذاب به نظر می رسند، اما تنها بعد از چند دقیقه استفاده سطح آنها پر از اثر انگشت می شود. اگر می خواهید که دائما پارچه ای در جیبتان نباشد که مشغول تمیز کردن صفحه موبایل تان شوید، بهتر است سراغ یک برچسب صفحه نمایش بروید که در برابر اثر انگشت مقاوم است. هرچند این صفحه نمایش‌های محافظ نیز با قیمت مختلف در بازار عرضه می‌شوند اما برای مدل خوب باید هزینه ای در حدود 30 تا 40 هزار تومانی بپردازید.
باتری

بازار موبایل‌های هوشمند هر روز رونق بیشتری می‌گیرد و محصولات متنوع و متفاوتی روانه آن می‌شوند.در حالی که مدل‌های متنوع کار انتخاب را برای کاربران سخت می‌کنند، اما رونق خوبی به بازار می‌دهند.در کنار امکانات و ویژگی‌های مختلفی که موبایل‌های هوشمند در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند، مواردی مانند عمر کم باتری چیزی است که تقریبا اغلب کاربران از آن شکایت دارند. در واقع با نازک‌تر و سبک‌تر شدن موبایل‌های هوشمند، باتری‌های بکار رفته در آنها هم باریک‌تر شده و قدرت کمتری پیدا می‌کنند.

در واقع از آنجایی که این دستگاه‌های قابل حمل وظیفه سرگرمی، برقراری تماس و ارتباطات مختلف را به عهده دارند، طبیعتا باتری و انرژی بیشتری هم مصرف می‌کنند

با این اوصاف است که عمر باتری در هر موبایل هوشمند عاملی مهم و تعیین کننده برای خرید آن و در نهایت استقبال از آن در بازار خواهد بود و به همین دلیل اهمیت دارد، البته همه موبایل‌های هوشمند عمر باتری یکسانی نداشته و در حالی که بعضی از آنها برای استفاده در مدت زمانی کوتاه مناسبند، بعضی دیگر مدت زمان بیشتری دوام دارند.در همین راستا تست‌های مختلفی برای آزمایش میزان عمر باتری موبایل‌های هوشمند پرطرفدار و پر فروش بازار انجام شده است تا نتایج آنها بتوانند کاربران را برای یک انتخاب بهتر و دقیق‌تر کمک کنند.

امروزه با توجه به گوشی‌هایی که جدیدا وارد بازار موبایل می شود.یکی از مهمترین دغدغه های صاحبان گوشی های موبایل باتری و مصرف باطری و طول عمر آن است از این رو کاربران با خرید باتری اصلی می‌توانند.

باتری‌های تقلبی و غیراستاندارد با قیمت 5 هزار تومان و باتری های اصلی با توجه به نوع برند با قیمت بالاتر و تا سقف 200 هزار تومان در بازار به فروش می رسند.
مموری

شاید از جمله کاربرانی باشید که گوشی اندرویدی شما از حافظه داخلی محدودی برخوردار است و به حافظه رم گوشی خود بسیار وابسته‌اید. پایین بودن حافظه داخلی گوشی اندروید شما باعث ‌شده تا در هنگام نصب برنامه‌ها مخصوصا برنامه‌هایی که قابلیت نصب روی حافظه خارجی (رم) شما را ندارند به مشکل بر بخورید.

علاوه بر حافظه داخلی که تقریبا در تمام گوشی های جدید استفاده می شود، می‌توان برای ذخیره سازی اطلاعات از حافظه بیرونی یا مموری کارت هم استفاده کرد.

حافظه‌های بیرونی انواع مختلفی دارند و به همین دلیل هر یک از تولید کنندگان گوشی بنابر توانایی و نیاز گوشی یکی از این مدل ها را انتخاب می کنند. درحال حاضر مدل های رایج حافظه بیشتر از نوع MMC،RS MMC،MiniSD هستند زیرا این مدل ها حجم بیسار کوچکی دارند و به راحتی می توان آنها را در فضای اندک موجود در گوشی استفاده کرد.

ظرفیت حافظه های بیرونی براساس نیاز و سلیقه کاربر و البته هزینه ای که برای آن در نظر گرفته شده، تعیین می شود. به عنوان مثال امروزه حافظه هایی با ظرفیت دو تا 32 گیگابایتی و بالاتر در بازار به آسانی یافت می شوند اما این ظرفیت ها هر کدام قیمت خاص خود را دارند.

هم اکنون مموری‌ها که دارای کلاس‌های مختلفی هستند با بازه قیمتی مختلف عرضه می‌شوند و قیمت فروش آنها از 28 هزار تومان شروع می‌شود و با توجه به نوع ظرفیت با قیمت بالاتر در بازار عرضه می‌شود.
هولدر ماشین برای انواع گوشی

هولدر ماشین یکی دیگر از لوازم جانبی برای موبایل است که قابل تنظیم برای انواع گوشی‌های موبایل است که چرخش کامل را به هرجهت برای کاربر فراهم می‌کند.

این هولدر ماشین که مناسب برای تمامی رانندگان است با قیمت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد اما برای خرید مدل ساده و ارزان قیمت آن باید حدود 15 هزار تومان هزینه کنید.

  • ۹۲/۰۹/۱۳

نظرات  (۳)

ممنون میشم که برای نویسندگی در وب سایتم دعوتتون کنم
  • معصومه خانم
  • ممنونم واقعن خسته نباشید
    سلام.اطلاعات مفیدی بود.ولی این قیمت هایی که شما گفتین مال سال 80 /81 باید باشه.الان این قیمت ایی که ذکر کردین رو البته جنس درجه3 رو باید 4 برابر بیشتر بپردازین.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">