ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نکاتی پیرامون ثبت‌نام‌های اینترنتی

| چهارشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۰، ۰۶:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

یکی از سوالاتی که از سوی مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری مطرح شده این است که اگر هنگام خرید شارژ اینترنتی، پول از حساب کسر شود اما سیم‌کارت‌شان شارژ نشود چه کاری باید انجام دهند؟

به گزارش (ایسنا)، اگر مشترکی در موقعیتی قرار بگیرد که هنگام شارژ اینترنتی سیم‌کارت، پول از حسابش کسر شود اما تلفن همراه مورد نظر شارژ نشود، سیستم به گونه‌ای طراحی شده که در نخستین فرصت ممکن ظرف مدت 48 ساعت در صورت کسر وجه از حساب، حتما شارژ مربوطه برروی خط مربوطه اعمال خواهد شد.

بنا بر اعلام، جهت اطمینان در قسمت پیگیری شارژ اینترنتی می‌توان شماره سریال را دریافت کرد و در صورت نشان دادن شماره سریال، خرید فرد موفق بوده است و حتما شماره تلفن همراه مورد نظر شارژ شده است.

اما در روش پیگیری خرید شارژ اینترنتی فرد باید در قسمت «‎‎‎‎‎‎‎شماره رسید بانکی»‎‎‎‎‎‎‎ کدی را که از بانک مربوطه در هنگام خرید دریافت کرده وارد کند، اما اگر اطلاعات مربوط به شارژ خریداری شده در قسمت پیگیری، پس از 48 ساعت از زمان خرید موجود نبود، خرید فرد ناموفق بوده و وجه مربوطه از طرف بانک به حسابش عودت داده خواهد شد.

هم‌چنین برای ثبت نام اینترنتی سیم‌کارت تلفن همراه باید کارت‌های بانک‌های ملی، ملت، پارسیان و سینا را تهیه و رمز خرید اینترنتی آن‌ها را فعال کرد و سپس با مراجعه به سایت شرکت به ثبت نام اقدام کرد.

دارنده کارت ‎‎‎‎‎باید از طریق عابر بانک مربوطه و انتخاب ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ قسمت تغییر رمز ‎‎‎و رمز اینترنتی نسبت به فعال کردن رمز اینترنتی ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کارت خود اقدام کند.

اما ‎‎‎‎ CVV2 یک کد سه رقمی است که معمولا برروی کارت‌های بانکی درج شده است و جهت خرید اینترنتی الزامی است. در صورتی که این کد برروی کارت درج نشده باشد باید از طریق بانک یا دستگاه خودپرداز بانک مربوطه آن را تهیه کرد.

فرد باید پس ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎از انجام ثبت نام، در قسمت پیگیری در لینک ثبت نام اینترنتی سیم‌کارت مربوطه با وارد کردن کد ملی و کد پستی و نمایش اطلاعات ثبت نامی مثل شماره سریال و کد فعال‌سازی از موفق بودن ثبت‌نام خود اطمینان حاصل کند ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ و یا درصورت دسترسی نداشتن به اطلاعات مربوطه از طریق تماس با مرکز 09990 از موفق بودن ثبت نام خود اطمینان یابد. ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎

سیم‌کارت ثبت نامی شما پس از خرید اینترنتی در کلیه دفاتر خدمات ارتباطی شهر مربوطه با ارائه شماره سریال ثبت نام و کد فعال‌سازی و احراز هویت شما قابل دریافت است.

  • ۹۰/۱۱/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">