ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نگاه وزیر ارتباطات بسیار درست است

| يكشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‎ای کشور گفت: تعرفه شرکت‎هایی که به تازگی مجوز بهره‎برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) را گرفته‎اند، باید با هدف توسعه ملی تعیین شود.
ایرنا- ناصرعلی سعادت افزود: قرار است شرکت‎های تازه تاسیس FCP به زودی فعالیت خود را آغاز کرده و وارد بازار شوند. شماری از این شرکت‎ها نیز در مرحله صدور پروانه قرار دارند و تا مجوز خود را نگرفته و فعالیتی را آغاز نکرده اند، نمی‎توان درباره میزان تعرفه آنان ابراز نظر کرد. باید بررسی کرد هدف از تعیین تعرفه برای این شرکت‎ها چیست.


روند ویژه تعیین تعرفه برای خدمات مختلف
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‎ای کشور در این زمینه گفت: باید بررسی کرد آیا تعیین تعرفه برای خدماتی است که این شرکت‎ها به مردم ارایه می‏‎کنند یا برای خدماتی که این شرکت‎ها از شرکت ارتباطات زیرساخت ایران خواهند گرفت.
وی تاکید کرد: تعیین تعرفه برای هر کدام از این خدمات روندی ویژه دارد.
سعادت گفت: با روشن شدن سرنوشت بقیه شرکت‎ها و ورود آنها به بازار، معنای FCP تحقق می‎یابد. 
سعادت ورود این شرکت‎ها به بازار را آغاز دوران تازه فعالیت و رقابت دانست و اضافه کرد: آغاز فعالیت‎ها نشان خواهد داد تعرفه های کنونی جوابگو است یا باید متناسب با شرایط تازه تغییر کند. 


 رفع مشکلات تعرفه‎ای در تعامل با رگولاتوری
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‎ای گفت: اگر مشکلی در تعرفه ها باشد با تعامل این شرکت‎ها با وزارت ارتباطات و سازمان رگولاتوری، برطرف و تعرفه ای متناسب با فعالیت‎ها تدوین می‎شود. 
وی با تاکید بر اینکه FCP ها تجربه ای تازه در فضای فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است، گفت: به طور قطع تعرفه ها باید متناسب با فعالیت‎های تازه بازنگری شود و اگر قرار است تعرفه تعیین شود، باید با هدف توسعه ملی صورت گیرد.
به گفته وی، FCPها از تجمیع بیش از هزار شرکت به وجود آمده اند. منشا تعیین تعرفه بازار خواهد بود تا هم منافع مصرف کننده لحاظ شود و هم این شرکت‎ها بتوانند به فعالیت ادامه دهند.
بر اساس این گزارش، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی با توجه به پایان اعتبار پروانه های برخی دارندگان مجوز توزیع اینترنت (ISDP)، ارایه خدمات عمومی انتقال داده (PAP)، شبکه عمومی تلفن (PSTN) و عرضه کنندگان خدمات اینترنت (ISP) تعریف پروانه های خدمات ارتباطی را بازنگری کرد. 
در پی این تصمیم که با هدف ایجاد فضای رقابتی در حوزه تلفن ثابت و سرویس‎های وابسته به آن گرفته شد، دو پروانه خدماتی بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) و ارایه خدمات ارتباطی ثابت (SERVCO) تصویب و ابلاغ شد. 
 بررسی وضعیت فاوا در دوران پسابرجام
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‎ای همچنین در مورد وضعیت صنعت فاوا در دوران پساتحریم گفت: در دوران پساتحریم با برداشته شدن موانع، صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) متحول خواهد شد.
سعادت افزود: یکی از مهم‎ترین صنایعی که پس از برجام، شاهد تحولات جدی در آن خواهیم بود، صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است. 
وی در خصوص نقش سازنده تعاملات بین‎المللی در این بخش گفت: ایجاد تعاملات بین‎المللی، تاثیرات به سزایی روی توسعه این صنعت خواهد داشت و سبب توسعه فعالیت‎های این بخش می شود.
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‎ای با بیان اینکه ما باید دوران پسابرجام را مدیریت کنیم، اظهار کرد: در مدل همکاری و تعاملات این موضوع دیده می‎شود. این روند نشان می دهد ما در حال مدیریت این موضوع مهم هستیم. 


 توجه کافی دولت یازدهم به صنعت فاوا 
وی اظهار کرد: آنچه ما را در سال‎های گذشته نگران می کرد، نبود توجه کافی به این صنعت بود که در دولت یازدهم این اتفاق مهم رخ داده است. 
سعادت با بیان اینکه به جرات می‎توان گفت که نگاه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نگاه بسیار درستی است، تاکید کرد: اهمیت دادن به بخش خصوصی، ایجاد فضا برای این بخش و توجه کافی به این بخش از جمله اقداماتی است که در حال انجام است. وی فقدان حمایت از این صنعت را مهم‎ترین عامل نوپا بودن آن در کشور اعلام و اظهار امیداوری کرد روند حمایت از این صنعت با شتاب بیشتری ادامه یابد تا شاهد تحولات چشمگیر در آن باشیم. 


 تحریم، سبب ایجاد خودباوری 
وی در مورد شرایط فاوا در دوران تحریم  اظهار کرد: شرایط دوران تحریم‎ها سبب شده تا ما خودمان را دریابیم و همه دنیا در سال‎های تحریم فرا گرفتند که با ما باید چگونه تعامل و ارتباط داشته باشند. 
سعادت ادامه داد: شرکت‎های ایرانی در این دوران یاد گرفتند که بدون نیاز به دنیا نیز می‎شود کارها را پیش برد و با تلاش خود به موفقیت های خوبی نیز دست یافت. 
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‎ای گفت: تجربه ای که در این زمینه به دست آورده ایم بسیار با ارزش است. سختی‎های این دوران به پایان می رسد، این سختی‎ها از ما آدم‎های دیگری ساخته است.
وی با بیان اینکه تحریم‏‎ها به رغم تحمیل فشارها، زمینه فراگیری تجارب را فراهم کرده است، گفت: صنعت ما در این دوران، مسیری را تجربه کرده که کمتر کشوری در دنیا آن را تجربه کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">