ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نگرانی ۷۵درصد استرالیایی‌ها از توسعه 5G

| سه شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۵:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

کارشناسان اعلام کردند که 75 درصد از استرالیایی‌ها نگران 5G هستند.
به گزارش سایبربان؛ تالس (Thales) در گزارش تهدید داده‌های «Thales 2023» سالانه خود در مورد آخرین تهدیدات امنیت داده‌ها، روندها و موضوعات نوظهور براساس نظرسنجی از نزدیک به 3000 متخصص فناوری اطلاعات و امنیت در 18 کشور مطرح کرد که از آنجایی که حملات باج‌افزاری همچنان بر سازمان‌های استرالیایی تأثیر می‌گذارد، نگرانی‌های امنیتی رو به رشد بیشتری در مورد شبکه 5G و داده‌های در حال حرکت شناسایی شده است.

 

افزایش حجم و شدت تهدیدات امنیتی

بیش از یک سوم سازمان‌های استرالیایی (36 درصد) در 12 ماه گذشته نقض داده‌ها را تجربه کرده‌اند که باعث شد 45 درصد از متخصصان فناوری اطلاعات مورد بررسی بر این باور باشند که تهدیدات امنیتی از نظر حجم یا شدت در حال افزایش است.

از هر 10 سازمان، 4 مورد (43 درصد) افزایش حملات باج‌افزاری را گزارش کرده‌اند و در حالی که نیمی از آنها (51 درصد) یک طرح رسمی باج‌افزار آماده فعال‌سازی دارند، یک چهارم (24 درصد) اذعان می‌کنند که باج را پرداخت کرده‌اند یا پرداخت خواهند پرداخت.

با گسترش باج‌افزارهای اخاذی مضاعف، تقریباً از هر 5 سازمان استرالیایی یک نفر (17 درصد) معتقد است که افشای اطلاعات حساس از طریق نفوذ به بزرگترین تأثیر حملات باج‌افزاری تبدیل شده است.

 

مزایا و معایب 5G

در حالیکه 5G از نظر بهبود بهره‌وری انقلابی خواهد بود، اما مسئول گسترش چشمگیر چشم انداز تهدید امنیت سایبری است.

3 چهارم (7 5 درصد) متخصصان فناوری اطلاعات استرالیا نگران تهدیدات امنیتی شبکه 5G هستند؛ از هر 10 نفر (75 درصد) 7 نفر بیشتر نگران امنیت داده‌هایی هستند که در سراسر شبکه 5G حرکت می‌کنند.

 

شناسایی داده‌های در حال حرکت به عنوان بزرگ‌ترین هدف حمله سایبری

پاسخ دهندگان دارایی‌های ابری خود را به عنوان هدف اصلی حملات سایبری شناسایی کردند.

تقریباً نیمی (48 درصد) گفتند که برنامه‌های میزبانی شده از ابر و داده‌های در حال حرکت بزرگ‌ترین اهداف هستند؛ مشکلی که از سوی 7 سازمان (72 درصد) با استفاده از بیش از 25 برنامه نرم‌افزار به عنوان سرویس (SaaS) و یکی از 5 مورد (19 درصد) با استفاده از بیش از 100 برنامه تشدید شده است.

در نتیجه، یک سوم سازمان‌های استرالیایی سرمایه‌گذاری را برای تأمین امنیت داده‌ها در حین حمل و نقل (33 درصد) و پس از آن داده‌های در حالت استراحت (28 درصد) و داده‌های در حال استفاده (28 درصد) در اولویت قرار می‌دهند.

 

پرداختن به چالش‌های حاکمیت دیجیتال

حاکمیت دیجیتال به طور فزاینده‌ای در ذهن تیم‌های حریم خصوصی و امنیت داده‌ها قرار می‌گیرد. به طور کلی، این گزارش نشان داد که حاکمیت داده‌ها هم یک چالش کوتاه مدت و هم درازمدت برای شرکت‌های استرالیایی است.

از هر 10 نفر (82 درصد) 8 نفر در مورد اینکه چگونه حریم خصوصی داده و حاکمیت داده بر برنامه‌های استقرار ابری سازمان‌هایشان تأثیر می‌گذارد، ابراز نگرانی کردند و 59 درصد موافق بودند که حفظ حریم خصوصی و انطباق داده‌ها در فضای ابری دشوارتر شده است.

برایان گرانت (Brian Grant)، مدیر امنیت ابر تالس در استرالیا و نیوزیلند گفت : «از آنجایی که 5G برای اجرای بخش‌های تولید، حمل‌ونقل، انرژی و موارد دیگر حیاتی‌تر می‌شود، سونامی داده‌های حساس ایجاد می‌کند. نیمی از سازمان‌های استرالیایی معتقدند که تهدیدات امنیتی در سال گذشته افزایش یافته و استقرار مداوم 5G تنها به تشدید چشم‌انداز تهدید کمک می‌کند.»

گرانت خاطرنشان کرد که سازمان‌ها حق دارند درباره داده‌های خود نگران باشند. رشد و موفقیت یک کسب و کار امروزه به همان اندازه که به حفاظت از جریان نقدی آن متکی است به امنیت خوب داده‌ها، رمزگذاری و ایمن‌سازی داده‌های در حال استفاده بستگی دارد. داده‌های حمل و نقل و در حالت استراحت نه تنها به اثبات آینده در برابر گسترش 5G، بلکه به تشدید مقررات حریم خصوصی و حاکمیت در سراسر جهان نیز کمک خواهد کرد.

  • ۰۲/۰۲/۱۹

نسل 5

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">