ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت: نیم میلیون نفر در ایران در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات تحصیلات عالی و دانشگاهی دارند.

به گزارش ایرنا، ˈحمید رضا قمیˈ در آیین آغاز بکار نوزدهمین نمایشگاه کامپیوترو اتوماسیون اداری اصفهان افزود: با این سرمایه عظیم، شایسته ایران نیست که در بین حدود 190 کشور دنیا رتبه صدم را در زمینه توسعه دولت الکترونیک داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز در صحبتهای عالی ترین مقامات کشور، مسیر توسعه از رهگذر فناوری اطلاعات می گذرد تصریح کرد: این امر حاصل تلاش 20 ساله فعالان این عرصه است.

وی توسعه کشور در رهگذر فناوری اطلاعات را بدون حضور تشکل های صنفی مرتبط امکان ناپذیر دانست و اظهار کرد: دولت یازدهم از قبل برای ارتباط با بخش خصوصی و تعامل با آن قول داده بود.

وی به همراهی و حمایت نظام صنفی رایانه ای کشور از فعالیت دولت در روزهای نخستین کار آن اشاره و اضافه کرد: ما در این مدت درباره برخی موارد مانند نمایشگاه الکامپ سکوت کردیم.

نوزدهمین نمایشگاه الکامپ آذر امسال توسط شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری ایران و با همکاری نهادهای دولتی و غیر دولتی مانند سازمان فناوری اطلاعات، دفتر فناوری اطلاعات وزارت صنعت و سازمان نظام صنفی رایانه ای برگزار شد.

دبیر کل نظام صنفی رایانه ای کشور گفت: ایران یکی از بزرگترین مصرف کنندگان محصولات فناوری اطلاعات در منطقه خاورمیانه است اما ضعیف ترین نمایشگاههای کامپیوتر را دارد.

وی با اشاره به مشکلات نمایشگاه امسال الکامپ افزود: اما ما صبر کردیم و دیدیم که حریف الکامپ نمی شویم.

قمی با تاکید بر اینکه ایران در وضعیتی نیست که در برابر این قبیل مشکلات سکوت کرد تصریح کرد: بدنه ما پذیرای این تحولات نیست و آمادگی عبور از این مصائب را ندارد.

وی ادامه داد: ما نباید گول جمعیتی که از نمایشگاه بازدید می کند را بخوریم چراکه نه اهل فن به نمایشگاه می روند و نه بازدیدکنندگان خارجی.

وی واگذاری ظرفیتهای نمایشگاهی کشور به سه استان اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی را راهکار نظام صنفی رایانه ای برای حل این مشکل عنوان و اظهار کرد: از این سه استان می خواهیم که با توجه به ظرفیتهای خود بار الکامپ را به دوش بکشند.

دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور از مسوولان استانها خواست تا به این مقوله توجه کنند چراکه تا زمانیکه الکامپ رقیب جدی در کشور نداشته باشد، پیشرفت نمی کند.

وی اصفهان را استانی دانست که همه مولفه های مورد نیاز برای توسعه کشور را در خود دارد و گفت: اگر کسی در این مملکت به فکر توسعه باشد نمی تواند ظرفیتهای آن را فراموش کند.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری ( اتوکام 2013 ) از چهارم تا هشتم دی ماه در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان دایر است.

  • ۹۲/۱۰/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">