ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قانونگذاران ایالت نیویورک آمریکا، قانونی را به تصویب رساندند که براساس آن، شبکه‌های اجتماعی از اِعمال محتوای الگوریتمی «اعتیادآور» برای کاربران زیر ۱۸ سال بدون رضایت والدین منع می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، این لایحه همراه با لایحه‌ای درباره محدود کردن سایت‌های آنلاین از جمع‌آوری و فروش داده‌های شخصی کاربران زیر سن قانونی، یک روز پس از تصویب در مجلس سنای ایالت نیویورک، به تصویب نهایی رسید.
کتی هوچول» فرماندار نیویورک به‌زودی هر دو مصوبه را امضا می‌کند و به این ترتیب به قانون تبدیل می‌شود.
خانم «هوچول» این دو مصوبه را گامی تاریخی و رو به جلو در تلاش برای رسیدگی به بحران سلامت روان کودکان و نوجوانان و ایجاد یک محیط دیجیتال امن‌تر برای آنان دانسته است.
این تصمیم می‌تواند به درآمد شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند متا (مالک فیس‌بوک و اینستاگرام) ضربه بزند.
مطالعه اخیر دانشگاه هاروارد نشان داده که شش پلتفرم بزرگ رسانه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۲ میلادی، بیش از ۱۱ میلیارد دلار از تبلیغات برای خردسالان درآمد داشته‌اند.
حامیان این لوایح، نرخ بالای افسردگی، اضطراب، اختلالات خواب و سایر مشکلات سلامت روان را با استفاده بیش از حد از رسانه‌های اجتماعی توسط نوجوانان مرتبط می‌دانند.
در مقابل، انجمن صنعت NetChoice این قانون را محکوم کرد و آن را «حمله به آزادی بیان و اینترنت باز» و «اجبار وب‌سایت‌ها به سانسور محتوا نسبت به سن کاربران» خواند.
شرکت متا از این لایحه حمایت و در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با تمام جنبه‌های این لوایح موافق نیستیم، اما از تبدیل‌شدن نیویورک به اولین ایالتی که قانونی را تصویب می‌کند که مسئولیت فروشگاه‌های برنامه را به رسمیت می‌شناسد، استقبال می‌کنیم.
لایحه دوم هم که قانون حفاظت از داده‌های کودکان نیویورک نامیده می‌شود، تمام سایت‌های آنلاین را از جمع‌آوری، استفاده، به‌اشتراک‌گذاری یا فروش داده‌های شخصیِ افراد زیر ۱۸ سال منع می‌کند، مگر اینکه رضایت آگاهانه دریافت کنند یا جمع‌آوری و به‌اشتراک‌گذاری چنین داده‌هایی کاملاً ضروری باشد. 
درباره کاربران زیر ۱۳ سال، رضایت آگاهانه باید از سوی والدین تایید شود.
متخلفان از این قوانین با جریمه‌هایی تا سقف ۵ هزار دلار برای ارتکاب هر تخلف مواجه می‌شوند.
در مارس ۲۰۲۳ (اسفند و فروردین گذشته) ایالت «یوتا» به عنوان اولین ایالت آمریکا قوانینی را برای تنظیم دسترسی کودکان به رسانه‌های اجتماعی تصویب کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">