ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هدفمندی یارانه‌ها معطل دولت الکترونیکی است

| يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر شورای عالی فضای مجازی که هم زمان قایم مقام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز هست، استفاده از تکنولوژی به ویژه ICT و شفافیت را از مهم ترین راهکارهای رسیدن به سلامت اداری در سراسر کشور دانست.
فناوران- ابوالحسن فیروز آبادی گفت: ما برای کاهش فساد اداری در کشورمان نیازمند یک اقدام ملی، سراسری وجدی هستیم  و علاوه بر اینکه به ابعاد  مبارزه با فساد  باید بپردازیم  نیازمند نگرش به ایجاد سلامت اداری هستیم.
وی گفت: ایجاد شفافیت در حوزه فرایندها به علاوه به کارگیری تکنولوژی به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات در معماری سازمانی کمک بسیار زیادی می کند.
فیروزآبادی تصریح کرد: تکنولوژی در معماری سازمانی مداخله مستقیم دارد چرا که در پیاده سازی فرایندها دارای نقشی کلیدی است و معماری سازمان ها تحت نظارت مستقیم تکنولوژی قرار می گیرد و با این روش است که می توان ساختارسازمان را بازمهندسی کرد.
وی گفت: نمی توان در هیچ سازمانی یک دهه و یا بیش از یک دهه از یک مدل پیروی کرد و  ما تغییر مدل ها و بهره مندی از شفافیت و فناوری اطلاعات و ارتباطات را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان های تابعه آغاز کرده ایم و این امر درسال جاری اجرایی می شود.
قایم مقام وزیرتعاون،کارو رفاه اجتماعی اصلاح فرایند ها را از لوازم ایجاد سلامت اداری برشمرد و اضافه کرد: ایجاد سلامت اداری بدون بهره مندی از فناوری اطلاعات و ارتباطات بیشتر شبیه یک شوخی است و برای دست یافتن به شفافیت و پاسخگویی لازم و مشارکت های مردمی به شدت نیازمند این مولفه هستیم.
فیروزآبادی بر توجه جدی به دولت الکترونیکی و به کارگیری ICT درحوزه های اداری در نسل چهارم  مبتنی بر تعامل کامل و با اصلاحات درست تاکید کرد.  
قایم مقام وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی به ضعف هایی که از سال های گذشته در بانک های اطلاعاتی وجود داشته است گفت: او افزود: در شستا با بگارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات یک کار موفقیت آمیز انجام دادیم و داشبورد مدیریتی مناسبی از تمام شرکت های تحت پوشش این سازمان و عملیات مالی آنها ایجاد شده است و اخیرا در سازمان و به زودی در سازمان بازنشستگی کشوری هم شاهد راه اندازی داشبورد مدیریتی خواهیم 
بود.
وی موضوعاتی نظیرهدفمندی یارانه ها، اصلاح نظام بیمه ای، کمک به مددجویان و غیره را نیازمند بانک های اطلاعاتی درست و شفاف عنوان و گفت: اصالت اطلاعات در این موارد در صدر اهمیت قراردارد.
وی تصریح کرد: در جریان هدفمندی یارانه ها و کمک کردن به مددجویان اجتماعی در سطح کشور و همچنین اصلاح نظام بیمه سلامت، فقدان دولت الکترونیکی را شاهد هستیم.
فیروزآبادی همچنین از مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در طرحی برای تعیین اصالت داروهای گران قیمت شامل داروهای بیماران خاص خبرداد که براساس آن سالانه رقم قابل توجهی از منابع کشور صرفه جویی خواهد شد.
وی تصریح کرد: اگر نظام سلامت ما با نظام بیمه ای در تبادل اطلاعات و تکمیل بانک های اطلاعاتی همکاری کند، ارقام بسیار بزرگی صرفه جویی می شوند.
قایم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه نظام احراز هویت در کشور نداریم و امیدواریم با اصلاح این نظام در سطح کلان ملی دستاوردهای خوبی برای مبارزه با فساد داشته باشیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">