ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هدف پیام‌رسان‌های خارجی سلطه بر مملکت است

| چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

مشاور مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: براساس بررسی های علمی و کارشناسی، نظام به این جمع بندی رسیده که هدف پیام‌رسان‌های خارجی امثال تلگرام، اطلاع رسانی نبوده و صرفا درصدد سلطه بر مملکت است که اصلا به نفع نظام نیست.

به گزارش فارس، عبدالمجید ریاضی امروز در دومین نشست مسئولان رسانه‌های دیجیتال و فضای مجازی با مدیران پیام‌رسان‌های داخلی بالای یک میلیون کاربر، این نشست را فرصت مغتنمی برای بیان مسائل و مشکلات پیام‌رسان‌های داخلی و کانالها دانست که باید خروجی آن به ارائه راهکارهای مناسب برای جایگزینی پیام‌رسان‌های خارجی منتهی شود.
وی با اشاره به فلسفه اهداف و نیت پیام‌رسان‌های خارجی گفت: از مدتها پیش با مسئولان تلگرام مذاکراتی داشتیم که نام و نشان، نحوه سرویس دهی و خدمات خود را در اختیار کشور ما قرار دهند اما تحت هیچ شرایطی این کار را تنها نکرده بلکه حاضر نشدند براساس قوانین کشور ایران ادامه فعالیت دهد و ترجیحشان بر فعالیت بی و نام و نشان بوده است.
مشاور مرکز ملی فضای مجازی کشور تصریح کرد: هر چند تلگرام امکانات خوب داشته باشد اما با بررسی های به عمل آمده به این نتیجه رسیدیم که وجود امثال تلگرام اصلا به نفع نظام نیست.
به گفته وی ضرر و زیان اینگونه پیام‌رسان‌ها بیشتر از سودی است که به کشور می رسانند.
ریاضی تاکید کرد: تلاش داریم با ایجاد و فراهم سازی زیرساخت‌های لازم برای پیام‌رسان‌های داخلی، انحصار امثال تلگرام را بشکنیم.
دومین نشست مسئولان رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فضای مجازی کشور با مدیران پیام‌رسان‌های داخلی با عنوان # چرا- پیام- رسان- داخلی، هم اکنون با حضور مشاور وزیر و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و برخی مسئولان این وزارتخانه و همچنین عبدالمجید ریاضی مشاور مرکز ملی فضای مجازی کشور در سالن همایش وزارت ارشاد برگزار شد.
اولین نشست نیز با حضور وزیر ارشاد و دبیر شورای عالی فضای مجازی و برخی از اعضای مرکز ملی فضای مجازی هفته گذشته با همین عنوان در این مکان برگزار شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">