ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هدیه مخابرات به مشترکان تلفن همراه

| سه شنبه, ۳ بهمن ۱۳۸۵، ۱۰:۴۸ ب.ظ | ۲ نظر

رییس هیات مدیره مخابرات ایران اعلام کرد:کسانی که ودیعه تلفن ثابت و یا سیار نزد این شرکت دارند و مایلند آن را به سهام تبدیل کنند، در واگذاری سهام در دوران خصوصی‌سازی از اولویت برخوردار می‌شوند.

"وفا غفاریان" گفت: این افراد می‌توانند در آن دوران در سقف ودیعه خود سهم گرفته و سود سالانه دریافت کنند.

وی افزود: اولویت دادن به ودیعه سپاران در واگذاری سهام یکی از چهار محور اساسی کلیات طرح واگذاری ‪ ۳۳‬شرکت تابعه مخابرات است که اخیرا در هیات دولت به تصویب رسید.

وفا غفاریان این موضوع را "هدیه" مخابرات به مشترکان تلفن همراه و ثابت توصیف کرد و درباره علت اطلاق هدیه به آن گفت: زیرا شرکت مخابرات ایران یکی از بهترین شرکتهای سودآور کشور است و قطعا سهامش ارزش بالایی دارد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در بیان یکی دیگر از محورهای مهم طرح واگذاری ‪ ۳۳‬شرکت تابعه مخابرات که‌توسط شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات به هیات دولت پیشنهاد شده بود، گفت: شرکت مخابرات به صورت یکپارچه و نه در قالب ‪ ۳۳‬شرکت تابعه و استانی واگذار می‌شود تا خطر دچار اختلال شبکه ارتباطی کشور پیش نیاید.

غفاریان در گفت و گو با خبرنگار "ایرنا" افزود:بر اساس این مصوبه، یک شرکت مادر مخابرات و ‪ ۳۲‬شرکت به صورت یکپارچه واگذار می‌شوند و شرکت ارتباطات زیرساخت در قالب یک سازمان در وزارت ارتباطات برای اداره امور شبکه‌های مادر باقی می‌ماند.

غفاریان گفت:محور مهم و سوم مصوب این است که تمامی تعهدات شرکتهای مخابرات کشور حفظ می‌شود.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه این شرکت علاوه بر سرمایه‌گذاری به صورت درآمد، در برخی از مناطق کشور بدون توجیه اقتصادی و بنابر وظیفه حاکمیتی سرمایه‌گذاری می‌کند، افزود:محور چهارم مصوبه هم تداوم این نوع سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و روستایی است.

طرح کلیات واگذاری ‪ ۳۳‬شرکت تابعه شرکت مخابرات که حدود شش ماه پیش توسط وزارت ارتباطات به هیات دولت تقدیم شده بود، ‪ ۱۹‬دی ماه در این هیات به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه تا ‪ ۸۰‬درصد سهام تمامی شرکتهای تابعه و استانی مخابرات ایران به جز شرکت ارتباطات زیرساخت، در سال ‪ ۱۳۸۶‬از طریق بورس یا سهام عدالت به بخش خصوصی و مردم واگذار خواهد شد.

  • ۸۵/۱۱/۰۳

نظرات  (۲)

بسمه تعالی اگر منظور از واگذاری مخابرات کم کردن حقوق و فشار مضاعف به کارمندان معمولی باشد بی انصافی است زیرا من کارمندان فراوانی سراغ دارم که با داشتن زن و چند فرزند و با مدرک دیپلم و با ماهی حدود 300000 هزار تومان (البته با احتساب اضافه کاری ماهی 70 ساعت ) با بدبختی به زندگی خود ادامه می دهند حالا اگر مخابرات توی بورس رود خریدار سهام دستش برای هر کاری که بخواهد با حقوق کارمندان انجام دهد باز می شود. برای درست عمل نمودن در این مورد باید کار کارشناسی شود و اهرم هایی باشد تا جلوی فشار مضاعف به کارمندان که اکثرا حوق بخور و نمبری دارند گرفته شود. قبلا از اینکه در دل ما کارمندان را به گوش مسئولین میرسانید سپاسگزاری مینمایم. والسلام یک دردمند
مطالب مربوط به خصوصی سازی مخابرات را در وبلاگ مخابرات و خصوصی سازی بخوانید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">