ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اسماعیل ذبیحی - پیش بینی شرکت های امنیتی در خصوص افزایش ناگهانی حملات مخرب اینترنتی به حقیقت پیوست

شنبه، 2 دی 1385- شرکت امنیتی Panda Software از کشف و ردیابی فزاینده حملات مخرب اینترنتی در آستانه سال نو میلادی خبر می دهد که با توجه به افزایش فوق العاده خریدهای اینترنتی، وجود نقاط آسیب پذیر و حفره های امنیتی فراوان در رایانه ها و عدم ملاحظات خاص امنیتی از سوی کاربران، هراس و نگرانی بی سابقه ای را ایجاد کرده است.

مقارن با این حملات قدرتمند، مایکروسافت نیز کشف حفره های امنیتی جدید در نرم افزارهای مختلف خود را مورد تأیید قرار می دهد. بی گمان استفاده از این نقص های امنیتی در برنامه های پرکاربردی چون Word و Media Player، در حمله های اخیر بی تأثیر نبوده است. طبق اظهارات لوییس کرونز مدیر PandaLabs، از آنجا که برای برخی از نقص های امنیتی اخیر هنوز راهکار ترمیمی خاصی ارائه نشده است، خرابکاران اینترنتی و هکرها براحتی و بدون هیچ مزاحمتی قادر هستند تا حملات مخرب خود را در رایانه ها اجرا کنند.

بنابراین پاندا به تمام کاربران اینترنت توصیه کرده است تا برنامه های امنیتی سنتی و معمول خود را به فن آوری های پیشگیرانه حفاظتی مانند TruPrevent™ مجهز کنند. این فن آوری ها قادر هستند که کدهای مخرب بسیار جدید و ناشناخته را نیز ردیابی و خنثی کرده، نفوذ آنها را از طریق حفره های امنیتی موجود غیر ممکن سازند. گذشته از توجه خاص به نرم افزارهای امنیتی قدرتمند و وجود نقاط آسیب پذیر در رایانه ها، کاربران اینترنت باید این نکته را نیز مد نظر قرار دهند که در هنگام افزایش فوق العاده خریدهای اینترنتی، انتشار اسپم ها یا هرزنامه ها نیز سرعت و کمیت فزاینده ای می یابند.

متاسفانه بسیاری از آنها دارای لینک هایی به صفحات کاذب مربوط به خریدهای اینترنتی و انجام خدمات بانکی هستند که با طراحی بسیار حرفه ای سعی دارند کاربران اینترنت را فریب داده و اطلاعات محرمانه آنها را سرقت کنند.

یکی دیگر از موارد مهم که موجب انتشار و حمله های وسیع کدهای مخرب خصوصاً در ایام جشن و تعطیلی سال نو می گردد، استفاده از برخی سایت های ارائه دهنده کارت های تبریک رایگان است که کاربران با کلیک بر روی لینک ها و یا داونلود کردن از این وب سایت ها، کدهای مخرب را نیز به صورت غیر محسوس در رایانه خود نصب می کنند.

اکنون، طراحان کدهای مخرب اهداف و عملکردهای خود را مطابق با مقدار پول دریافتی خود تعیین می کنند! بنابراین با حداکثر استفاده از حفره ها و نقص های امنیتی متعدد در رایانه ها، سعی در نصب تروژان ها، اجرای حملات phishing و در نتیجه دریافت غیر قانونی اطلاعات محرمانه و شخصی برای انجام کلاهبرداری،‌ سرقت پول و سوء استفاده از هویت افراد، دارند.

در آستانه سال نو میلادی، کاربران اینترنت باید بیش از پیش مراقب آلودگی رایانه های خود باشند. یکی از کدهای مخربی که حملات آن در این روز ها افزایش چشمگیری یافته است، تروژان MerryX.A است که در نامه هایی با موضوع کریسمس مبارک \"Merry Christmas!\" پنهان می شود و با اجرای انیمیشن آن، خود را در رایانه ها نصب کرده، به فعالیت های تخریبی می پردازد.

منبع : www.mec-security.com

  • ۸۵/۱۰/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">