ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هشدار به ترامپ برای حمله سایبری علیه ایران

| چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۰۵:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

برخی مشاوران ترامپ به دلیل توان بالای ایران او را از حمله به ایران منصرف کردند.

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به نقل از چهار مقام ارشد کنونی و سابق دولت آمریکا مدعی شد دونالد ترامپ در جلسه روز پنجشنبه هفته گذشته، گزینه حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را موردبررسی قرار داده است. ترامپ در این جلسه از مشاوران ارشد خود سؤال کرده چه گزینه‌هایی برای اقدام علیه سایت هسته‌ای نطنز وجود دارد.

 این جلسه یک روز بعد از انتشار گزارشی درباره افزایش قابل‌توجه مواد هسته‌ای انبارشده در ایران برگزارشده است. سازمان بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته گزارش داد ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی خود و در واکنش به خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام، تاکنون ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را به 12 برابر حد مجاز برجام رسانده است. رویترز نیز با انتشار گزارشی مدعی شده ۲.۴ تن اورانیوم غنی‌شده ایران بسیار بیشتر از محدودیت ۲۰۲.۸ کیلوگرمی است که در توافق هسته‌ای اجازه آن به ایران داده‌شده بود.

لازم به ذکر است طیفی از مشاوران ارشد ترامپ او را از حمله نظامی به ایران منصرف کرده‌اند؛ ازجمله این مشاوران می‌توان به مایک پنس معاون اول، مایک پمپئو وزیر خارجه، کریستوفر میلر وزیر منتخب دفاع، مارک میلی رئیس ستاد مشترک بوده‌اند که به او هشدار دادند هرگونه حمله‌ به تأسیسات ایران به‌سادگی به یک درگیری وسیع‌تر در هفته‌های پایانی ریاست جمهوری ترامپ تبدیل خواهد شد.

خبرگزاری رویترز نیز محتوای این نشست را در گفتگو با یک مقام دولت آمریکا تأیید کرده و نوشت: هر حمله‌ای چه موشکی و چه سایبری قرار بوده متوجه نطنز باشد. مکانی که به گزارش آژانس بین‌المللی هسته‌ای اکنون ۱۲ برابر مواد هسته‌ای بیشتری نسبت به محدوده برجام در آن ذخیره‌شده است.

به گزارش نیویورک‌تایمز، در این جلسه ترامپ از مشاوران امنیت ملی ارشد خود خواسته گزینه‌های موجود و نحوه پاسخ به ایران را برای او شرح دهند. به گفته یکی از مقامات دولتی که از جزئیات این جلسه مطلع بوده، بعدازاینکه پمپئو و میلی خطرات بالقوه تنش نظامی را برای ترامپ شرح دادند، مقاماتی که جلسه را ترک کردند به این باور رسیدند که گزینه حمله نظامی علیه ایران منتفی شده است.

رویترز در گفتگو با یک مقام آمریکایی نوشته: در این جلسه ترامپ گفته گزینه‌ها را برای او شرح دهند. مشاوران وی هم سناریو‌های مختلف را مطرح کرده‌اند و او درنهایت تصمیم گرفته این سناریو‌ها را دنبال نکند. یکی از مقامات حاضر در این جلسه به نیویورک‌تایمز گفته: شاید ترامپ هنوز به دنبال راه‌هایی برای حمله به دارایی‌ها و متحدان ایران در کشوری نظیر عراق باشد. گروه کوچک‌تری از مشاوران امنیت ملی آمریکا چهارشنبه گذشته (یک روز قبل از جلسه یاد شده) با ترامپ جلسه داشتند و درباره ایران با رئیس‌جمهور حرف زده بودند.

به‌محض اینکه ترامپ مارک اسپر وزیر دفاع و دیگر مشاوران ارشد در پنتاگون را اخراج کرد، بسیاری از مقامات وزارت دفاع و امنیت ملی آمریکا نگرانی خود را از احتمال آغاز یک عملیات نظامی در واپسین روز‌های حضور رئیس‌جمهور در کاخ سفید اعلام کرده بودند.

منبع: سایبربان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">