ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هشدار درباره نفوذ «تروآی سایبری»

| يكشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۶، ۰۴:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

مشاور رئیس سازمان پدافند غیرعامل یکی از موضوعات مهم در فضای سایبر را مساله شبکه های اجتماعی دانست و گفت: اگرچه معتقدیم این شبکه ها خدمات ارتباطی متعددی را ارائه می کنند اما می توان این شبکه ها را همچون اسب تروآ دانست که با نفوذ در عمق امنیتی و اطلاعاتی کشور درحال ارائه اطلاعات به دشمنان هستند.
شهر فردا - علیرضا مقصودی  گفت: امروز عمده تهدیداتی که پدافند غیرعامل بر روی آن متمرکز است به واسطه پیشرفت فناری ICT تبدیل به تهدیدات مجازی شده است.
وی با اشاره به اینکه انقلاب سایبری تمامی معادلات امنیتی و قدرت را تحت تأثیر خود قرار داده است، خاطرنشان نمود: بر این اساس ضرورت دارد تا افکار عمومی نسبت به وضعیت امنیت سایبری کشور بیش از گذشته آگاه شوند.
مشاور رئیس سازمان پدافند غیرعامل یکی از موضوعات مهم در فضای سایبر را شبکه های اجتماعی دانست و گفت: اگرچه معتقدیم این شبکه ها خدمات ارتباطی متعددی را ارائه می کنند اما می توان این شبکه ها را همچون اسب تروآیی دانست که با نفوذ در عمق امنیتی و اطلاعاتی کشور درحال ارائه داده به دشمنان هستند.
مقصودی ادامه داد: امروز دشمن به واسطه BIG DATA هایی که از طریق همین شبکه ها به دست می آید در حال تحلیل رفتار، افکار و پیش بینی آینده سیاسی، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور ماست و بر این اساس مردم و مسئولین باید بیش از گذشته نسبت به استفاده از این برنامه ها هوشیار باشند و برنامه های داخلی را جایگزین این شبکه ها کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">