ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در پی پیگیری‌های رسانه‌ها؛ وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با رییس کمیسیون امنیت ملی از لغو قرار منع حضور مسئولان و شرکت های تحریم شده در همایش "ایران کانکت۲۰۱۶" خبرداد.
طی روزهای آتی همایشی 2 روزه تحت عنوان «ایران کانکت2016» با مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شود که بسیاری از شرکت‌های مخابراتی بزرگ دنیا در آن حضور دارند، از طرفی دولت انگلیس نقش محوری در برگزاری این همایش دارد.

این همایش در حالی با هدف سوق دادن سرمایه گذاری های خارجی در حوزه ارتباطات و مخابرات به ایران، برگزار می شود که مسئولان انگلیسی برگزارکننده این همایش شروط عجیبی برای برگزاری این همایش قرار داده اند از جمله اینکه قرار است از شرکت افراد حقیقی و حقوقی که طبق مقررات بین المللی اتحادیه اروپا و کشور انگلستان در لیست تحریم‌ها قرار گرفته اند، ممانعت به عمل آید.

خبرگزاری خانه ملت گزارش داد، روز گذشته اعضای هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت از قرار منع حضور مسئولان در لیست تحریم در ثبت نام همایش "ایران کانکت 2016" انتقاد کرده و این اقدام ذلت بار را نشانه پذیرش تحریم ها در خاک ایران دانستند.

علاء الدین بروجردی،رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در گفت و گو با خانه ملت از این شیوه وزارت ارتباطات انتقاد کرده و خواهان عدم برگزاری همایش یا لغو قرار منع حضور مسئولان تحریم شده، بود.

پس از پیگیری خانه ملت و تاکید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رییس این کمیسیون، روز گذشته این شرط ملغی و از سایت همایش حذف شد.

علاء الدین بروجردی نیز در گفت و گو با خانه ملت از تغییر و لغو شرط منع حضور مسئولان تحریم شده در این همایش خبر داد .

به گزارش خانه ملت واعظی وزیر ارتباطات طی تماس تلفنی با بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت که در پی پیگیری خبرگزاری خانه ملت و اخبار منتشر شده در این خصوص و تاکید کمیسیون امنیت ملی و ریاست آن برای حذف شرط ذکر شده درباره همایش ، این مهم صورت گرفته و  موضوع حضور در اجلاس هیچ ارتباطی با شرکت های تحریمی در این عرصه نخواهد داشت.

واعظی در این خصوص به بروجردی خبر داده است که برگزار کنندگان اجلاس نیز موضوع را پذیرفتند و آن را از شرایط خود حذف کردند.

 

 

قاضی‌پور: وزارت ارتباطات نسبت به لغو همایش ایران کانکت اقدام کند

در همین رابطه اما عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ارتباطات همایش ایران کانکت را لغو کند آیا دوران قاجار و پهلوی بازگشته است که سفارت انگلیس در ایران برای ما تعیین تکلیف می‌کند؟
نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تحریم مقامات ایرانی برای شرکت در همایش (ایران کانکت ۲۰۱۶) که با همکاری وزارت ارتباطات ایران و سفارت انگلیس در تهران برگزار می‌شود گفت: آقای واعظی شما وزیر ارتباطات ایران هستید یا وزیر تحریم کننده کشور ما.
وی ادامه داد: آقای واعظی شما چگونه در داخل ایران دستورات کشورهای خارجی را اجرا می‌کنید. نسبت به لغو این همایش اقدام کنید.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر امور خارجه اظهار داشت: آقای وزیر شما که برای رفع تحریم‌ها زحمات زیادی کشیدید چرا اجازه می‌دهید که کشور اجنبی در داخل ایران تصمیم بگیرد؟
قاضی پور در پایان خاطرنشان کرد آیا دوره قاجار و پهلوی برگشته که سفارت انگلیس در ایران برای ما تعیین تکلیف کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">