ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همایش ملی دورکاری برگزار می‌شود

| چهارشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۰، ۰۳:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی گفت: همایش ملی ' دورکاری در نظام اداری ،چالش ها و راهکارها ' 19 آذر ماه جاری در مرکز همایش های سازمان صدا و سیما برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا' موسی مهدوی ' در نشستی خبری به تشریح اهداف و محورهای این همایش یک روزه پرداخت و افزود: این همایش هفت محور دارد و هدف آن متناسب سازی دورکاری با نظام اداری ایران است .

وی تبیین جایگاه دورکاری در سیاست های کلی نظام ، بررسی تطبیق دورکاری با کشورهای توسعه یافته، مجازی سازی و نقش آن در دورکاری، راهبردهای دورکاری ، بررسی زمینه های قانونی، چالش های دورکاری ، بسترسازی نرم افزاری و سخت افزاری را هفت محور این همایش اعلام کرد.

مهدوی در ادامه افزود: این همایش با مشارکت مرکز آموزش مدیریت دولتی ، دانشگاه تهران و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور برگزار می شود.

رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی با بیان اینکه مخاطبان این همایش تمام مدیران منابع انسانی دستگاه های دولتی هستند، در مورد ماموریت و وظایف مرکز آموزش مدیریت دولتی اظهار داشت : این مرکز در پایان سال 1388 بازاحیا شد و ماموریت اصلی آن انجام پژوهش در رابطه با نظام اداری و آموزش مدیران و کارکنان دستگاههای دولتی است.

مهدوی در خصوص میزان موفقیت طرح دورکاری در مرحله اجرا گفت: این مرکز پژوهش های خود را از سال 1390 شروع کرده و در این مورد هنوز پژوهشی انجام نشده است.

رییس مرکز آموزش مدیریت دولتی تاکید کرد که نظام اداری ایران نیاز به تحول دارد و هر بخشنامه ای که صادر می شود در جهت ایجاد تحول در این نظام است.

به گفته ی وی اجرای دور کاری نیاز به شرایط دارد و با آیین نامه دورکاری نباید برخورد شلاقی صورت گیرد.

آئین نامه 'دورکاری ' یا 'کار در خانه ' کارمندان دولت به منظور انجام وظایف محول شده بدون حضور فیزیکی کارمند واجد شرایط در محل کار، تیر ماه سال 1389 با هدف افزایش بهره‌وری، انعطاف کاری و کاهش حجم رفت و آمد کارمندان دولت و اثرات جانبی آن به دستگاههای دولتی ابلاغ شد .

  • ۹۰/۰۹/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">