ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همراه اول بی اعتبار هم کار می کند!

| سه شنبه, ۴ دی ۱۳۸۶، ۰۲:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

اظهارات برخی مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی در برخی شهرها و شهرستان‌ها از این حکایت دارد که امکان برقراری تماس پس از اتمام اعتبار سیم‌کارت بدون انجام شارژ مجدد همچنان برایشان وجود دارد؛ مسوولان علت این مشکل را بروز اشکال فنی در سیستم عنوان کرده‌اند اما این مساله باعث شد تا در این مدت این سیم‌کارت‌ها با قیمت بالایی در بازار خرید و فروش شوند.

به گزارش (ایسنا)، چند روزی است که این مشکل در برخی از شهرستان‌ها و از جمله شهرکرد ایجاد شده و بعضی سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی در سطح استان چهار محال و بختیاری بدون شارژ، قابلیت برقراری تماس و مکالمه را دارا هستند.

رییس شرکت مخابرات استان چهار محال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام بی‌اطلاعی از این موضوع گفت: شرکت ارتباطات سیار مسوول مستقیم ارائه‌ی خدمات به مشترکان شامل شارژ و فعال و غیر فعال کردن سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی است.

علیرضا مهدوی در ادامه گفت: گمان می‌رود یکی از علت‌های این امر ارائه سرویس ویژه از سوی شرکت ارتباطات همراه اول به مشترکان در فاصله‌ی اعیاد قربان تا غدیر است.

اما محمدحسین فلاح اصغری - معاون نظارت و مدیریت شبکه‌ی شرکت ارتباطات سیار - درباره‌ی علت این مساله به خبرنگار ایسنا گفت: در حدود سه روز پیش از این مشکل آگاهی یافتیم و تیم‌هایی برای برطرف کردن این مشکلات مشغول کارند.

وی علت این مشکل را اشکال فنی در سیستم عنوان کرد و گفت: در برخی مواقع در شبکه اشکال فنی به وجود آمده و با ایراداتی در بخش سیگنالینگ مواجه می‌شویم که نیروهایمان به‌زودی این مشکلات را برطرف خواهند کرد.

این مساله در حالی است که روز 28 مهرماه جاری هم چنین مشکلی بروز کرد و سیستم شارژینگ شهرستان گناوه به‌دلیل مشکل در یک سوئیچ‌ بخش IN قطع شد و در نتیجه‌ی آن و با غیر فعال شدن این سیستم، هزینه‌ای از مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری در این شهرستان کسر نمی‌شد.

به گفته‌ی مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران این مساله بعد از دو تا سه روز شناسایی و برطرف شد.

داوود زارعیان درباره‌ی این که با توجه عمل نکردن سیستم شارژینگ در این مدت، هزینه‌ای از سیم‌کارت‌های مشترکان کسر نشده است گفت: این مشکل به دلیل کم بودن مشترکان در این شهرستان خود را کمی دیرتر نشان داد زیرا شبکه به طور کلی از نقطه مرکزی و مراکز سوئیچ چک و کنترل و از طریق دستگاه‌های ویژه و شبکه‌های مرکزی نظارت می‌شود اما در نقاطی که تعداد مشترکان بیشتر باشد این موضوع به سرعت خود را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: در یک شبکه‌ی چندین میلیونی امکان وقوع چنین اتفاقاتی وجود دارد و این موضوع نه فقط در کشور ما بلکه ممکن است در دیگر کشورها نیز به وجود آید.

  • ۸۶/۱۰/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">