ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همسریابی اینترنتی داعشی‌ها

| سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

بر اساس گزارش یک گروه مرتبط با رصد ترور، جنگجویان تنهای داعش در سایت‌های دوستیابی به دنبال عشق هستند.
«دیپلماسی ایرانی» نوشت: وب‌سایت انگلیسی‌زبان «نکاح اسلامی (Islamic Marriage)» تبلیغات مردانی از سرزمین‌های «جهادی» در عراق و سوریه را ثبت کرده است و انستیتو تحقیقات خاورمیانه - مستقر در واشینگتن دی‌سی پایتخت ایالات متحده - فاش کرده است که «جهادیون» و اسلام‌گرایان افراطی آگهی‌های خود را در صفحات دوستیابی قرار داده‌اند.
این سازمان در یک توئیت و همزمان در وب‌سایت خود نوشته است: اسلام‌گرایان افراطی و جنگجویان داعش در وب‌سایت انگلیسی‌زبان نکاح اسلامی فعال هستند. این گزارش باعث افزایش این هراس شده که تروریست‌های داعش از وب‌سایت برای یافتن همسر استفاده می‌کنند و به دنبال ایجاد نسل بعدی متعصبان هستند.
آگهی‌های ثبت‌شده در سایت نکاح اسلامی از جانب مردانی از شهر موصل عراق و پایتخت خودخوانده آنها در رقه سوریه است.
هر چند بسیاری از مردانی که در سایت آگهی ثبت کرده‌اند جنگجوی داعش نیستند اما نگرانی‌هایی وجود دارد که برخی از داعشی‌ها از این وب‌سایت استفاده می‌کنند. یک مرد در موصل می‌گوید: من مردی مطلقه از عراق هستم، دنبال عشق و تفریح با یک زن (همسر) هستم، یک دختر سه ساله دارم، قصد ندارم بچه بیشتری داشته باشم، بعدا راجع بهش بحث می‌کنیم. من در جست‌وجوی همسری برای عشق ورزیدن و سپری کردن اوقاتی خوش با یکدیگر در همه جا هستم. در جای مشخص رومانتیک و شیرینی همچون ترکیه یکدیگر را ملاقات کنیم‌ تا خاطرات شیرینی از عشق ثبت کنیم.
مرد دیگری از موصل می‌گوید: من 33 ساله هستم، متاهل، ساکن عراق. علاقه‌مند به ورزش، موسیقی، نواختن پیانو، سینما، اینترنت و عشق‌بازی. دنبال زن روشنفکری هستم که به دوستی و عشق‌بازی در عراق یا کشوری همسایه علاقه‌مند باشد.
مردی از رقه این را پست کره است: به نام الله رحیم، عبدالله یاسر الابراهیم از سوریه دنبال رابطه‌ای جدی هستم و دوست ندارم با احساسات بازی شود. برای همه افراد این وب‌سایت آرزوی توفیق دارم و از صاحبان وب‌سایت سپاسگزارم.
مرد دیگری از عراق که دنبال همسر دوم است نوشته است: من مسلمانی هستم که دنبال همسر دوم است تا ایمان خود را تکمیل کنم و زندگی شادی داشته باشم. من به دنبال زن مسلمانی هستم که بخواهد به عنوان همسر دوم با من ازدواج کند و به الله ایمان داشته باشد و به من کمک کند که مرد خوبی باشم و عاشق اسلام باشد. من هر کاری بتوانم برای چنین زنی انجام خواهم داد. شاهدی وجود ندارد که این پروفایل‌ها متعلق به جنگجویان داعش یا افرادی باشد که از دیدگاه افراطی برخوردار هستند.
دو سال پیش گروه هکر «آنانیموس (ناشناس)» یورشی آنلاین علیه حامیان متعصب داعش از جمله چند سایت دوستیابی متعلق به اعضای داعش ترتیب داد.
آنانیموس، وب سایت ISISsingles.com (مجردهای داعش) را تعطیل و استفاده از آن را غیرممکن کرد اما آگهی‌ای که ظاهرا متعلق به یکی از اعضای این گروه وحشت بود را روی وب‌سایت باقی گذاشت. او نوشته بود: من دختر ایده‌آلی که از این وب‌سایت استفاده می‌کند را پیدا می‌کنم. من به دنبال دختری هستم که حرف نزند و تنها زمانی که من فرمان می‌دهم خودش را منفجر کند. خیلی زود پس از پیوستن به وب‌سایت دختری فوق‌العاده پیدا کردم، پس از آنکه خود را منفجر کرد دختر بی‌نظیر دیگری پیدا کردم. این وب‌سایت، بمب است. متشکرم ISISsingles.com.
پل هورنر، یکی از سخنگویان کاخ سفید در آن زمان به سی ان ان گفته بود که اقدام صورت‌گرفته توسط آنانیموس مورد تایید او قرار دارد.
وی گفت: نمی‌توانم درباره عملیات‌های پیشین گروه آنانیموس صحبت کنم اما هر کاری که فضای آنلاین داعش را تضعیف کند، اقدام مثبتی است.

  • ۹۶/۰۳/۲۳

داعش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">