ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همه در گوگل دنبال اخبار ایران می‌گردند

| دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۰۱:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

گوگل آمار پر جست‌وجوترین واژه‌ها در سال 2020 را منتشر کرد که بر اساس این آمار، ایران در میان عناوین خبری، در رده سوم پرجست‌وجو‌ترین عبارات قرار گرفته است.
آی‌تی‌من- آمار گوگل ترندز نشان می‌دهد که در سال 2020 که تا پایان آن چند روز بیشتر نمانده، واژه ترکیبی ویروس کرونا (Coronavirus) بیش از هر واژه دیگری در گوگل جست‌وجو شده که قابل پیش‌بینی هم بود. همچنین عبارات Coronavisus update و Coronavirus symptoms نیز به ترتیب در رده‌های هفتم و هشتم عبارات جست‌وجو شده قرار دارند.

نتایج انتخابات (Election results)  در رده دوم از نظر جست‌وجو قرار گرفته و کوبی برایانت، بسکتبالیست حرفه‌ای آمریکایی که در سانحه سقوط هلی‌کوپتر کشته شد، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

اما با گسترش سریع همه‌گیری کرونا در سال جاری میلادی، نیاز به ابزارهایی برای برگزاری جلسات و دیدارهای آنلاین، بیش از هر زمان دیگری احساس شد و این ابزارها، رشدی درخور توجه از نظر پایگاه کاربری پیدا کردند. این وضعیت در جست‌وجوهای گوگل نیز خود را نشان داده و واژه Zoom در رده چهارم پرجست‌وجوترین واژه‌ها قرار گرفته است. Google Classroom نیز در رده دهم دیده می‌شود. یکی بالاترین، یعنی در پله نهم نیز نام جو بایدن، رییس جمهور منتخب ایالات متحده دیده می‌شود که توانست دونالد ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شکست بدهد.

فهرست ده واژه و عبارت برتر از نظر تعداد جست‌وجو در گوگل به این شرح است:

1) Coronavirus
2) Election results
3) Kobe Bryant
4) Zoom
5) IPL
6) India vs New Zealand
7) Coronavirus update
8) Coronavirus symptoms
9) Joe Biden
10) Google Classroom
 
همه اخبار ایران را دنبال می‌کنند
در میان جست‌وجوی عناوین خبری نیز مطابق انتظار ویروس کرونا در رتبه اول و نتایج انتخابات در رتبه دوم قرار گرفته‌اند.

اما در رده سوم، نام ایران به چشم می‌خورد و این موضوع نشان می‌دهد که ایران چه سال پرخبری را پشت سر گذاشته چقدر پیگیری اخبار ایران برای جامعه جهانی مهم بوده است. البته اوج توجهات به اخبار ایران در ژانویه گذشته (دی ماه 1398) اتفاق افتاده و پس از آن، شاهد کاهش توجه‌ها به اخبار ایران هستیم. دلیل اینکه اخبار ایران در ماه ابتدایی سال 2020 تا این حد مورد توجه بوده نیز قابل پیش‌بینی است. جست‌وجوی اخبار در مورد هواپیمای سرنگون شده اکراینی، سردار قاسم سلیمانی و ویروس کرونا جزو مهم‌ترین جست‌وجوها درباره اخبار ایران بوده است.

اما بیایید ببینیم چه کشورهایی بیشترین توجه را به اخبار ایران داشته‌اند. جالب است بدانید که رتبه اول در پیگیری اخبار ایران به کشور افغانستان رسیده است. افغانی‌ها نزدیک به دو برابر خود ایران، به اخبار کشور ما توجه نشان داده‌اند. پس از افغانستان و ایران، کشور اوگاندا نیز به اخبار ما توجه ویژه‌ای داشته که در نوع خود جالب است. اخبار ایران در کشورهایی مانند کانادا، سوئد، آمریکا و استرالیا نیز پر بازدید بوده است.

فهرست عناوین خبری پر جست‌وجو در گوگل به این شرح است:

1) Coronavirus
2) Election results
3) Iran
4) Beirut
5) Hantavirus
6) Stimulus checks
7) Unemployment
8) Tesla stock
9) Bihar election result
10) Black Lives Matter
 
شکست ترامپ از بایدن
مورد دیگری که در آمار گوگل به آن پرداخته شده، افرادی است که بیش از هم نام‌شان جست‌وجو شده است.

در صدر این فهرست نام جو بایدن، برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به چشم می‌خورد و پس از بایدن نیز، نام کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، بیش از افراد و مشاهیر دیگر جست‌وجو شده است. بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا سوم و کامالا هریس، معاون اول جو بایدن نیز چهارم است.

رتبه پنجم فهرست مشاهیر جست‌وجو شده، در اختیار تام‌ هنکس، هنرپیشه نامدار آمریکایی قرار دارد. جالب اینکه دونالد ترامپ در میان ده شخصیت اول در جست‌وجوهای گوگل، جایی نداشته است.

در میان فیلم‌های سینمایی هم، فیلم کره‌ای پارازیت، رتبه اول را به دست آورده، 1971فیلم 1971، اثر تحسین شده سم  مندز در رتبه دوم است و  پلنگ سیاه (Black Panther) که هنرپیشه نقل اولش، یعنی چادویک بوزمن، چندی پیش به دلیل ابتلا به سرطان در گذشت، سومین فیلم جست‌وجو شده در گوگل بوده است.
 
گزارش کامل گوگل ترندز را اینجا مطالعه کنید.

  • ۹۹/۰۹/۲۴

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">