ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همه چیز درباره گوشی G2 ال‌جی

| شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۲۱ ب.ظ | ۲۴ نظر

ساحره چمنی - شرکت کره‌ای ال‌جی طراحی را در گوشی G2 متحول کرده تا کاربر استفاده بهینه‌تری از گوشی هوشمندش داشته باشد. ال‌جی زمان زیادی را برای طراحی و تولید G2 صرف کرده و این گوشی را برای رقابت با سه گوشی برتر این روزها یعنی آیفون 5S، Galaxy S4 و xperia Z1 به بازار آورده است.
** طراحی

ال‌جی سعی کرده در طراحی گوشی G2 تصمیم بزرگ و متفاوتی گرفت. این شرکت کره‌ای کلیدهای تنظیم صدا و Power را به پشتی دستگاه برد. به این ترتیب برخلاف همیشه و همه گوشی‌ها در اطراف گوشی هیچ کلید سخت‌افزاری وجود ندارد و هنگام استفاده از گوشی، نیازی به کاربرد دو دست یا جست‌وجو برای یافتن کلید در اطراف گوشی نیست. زیرا کلیدها درست جایی قرار گرفته‌اند که هنگام مکالمه دست روی آنها قرار می‌گیرد و به راحتی می‌توان صدا را کم‌ و زیاد یا از کلید پاور به جای شاتر دوربین استفاده کرد.

G2 camera.png

برخلاف اکثر گوشی‌های ال‌جی که گوشه‌های تیزی دارند، در G2 گوشه‌ها گرد شده و ضخامت با وجود باتری سه هزار میلی‌آمپری خیلی زیاد نیست، بنابراین به راحتی در دست جا می‌گیرد و کاربرد آن ساده است. ابعاد این گوشی 138/5×70/9×8/9 میلی‌متر است و 143 گرم وزن دارد.
** صفحه نمایش

G2 با صفحه نمایش 5/2 اینچی، استاندارد جدیدی را در میان گوشی‌های هوشمند رقم زده است. هنگامی که G2 با گوشی‌های پنج اینچی مقایسه می‌شود، تغییر سایز خیلی محسوس نیست، اما حاشیه دور نمایشگر به صفر رسیده، بنابراین حذف فاصله بین قاب و نمایشگر زاویه دید بزرگ‌تر و بهتری را برای کاربر فراهم می‌کند. نمایشگر G2 از نوع True HD-IPS + LCD است و تصاویر را با وضوح 1080×1920 پیکسل نمایش می‌دهد. قابلیت جدیدی که به نمایشگر این گوشی اضافه شده، KnockON نام دارد و با ضربه آرام به صفحه نمایش می‌توان نمایشگر را روشن کرد. به این ترتیب نیازی به فشردن کلید پاور نیست. G2 ضربه را حس کرده و به شکل خودکار صفحه را خاموش یا روشن می‌کند.
** دوربین

دوربین در این گوش 13 مگاپیکسلی است و می‌توان تصاویری با کیفیت 1080 پیکسل با آن ثبت کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین G2 تجهیز آن به لرزش‌گیر اپتیکال یا OIS است که می‌توان تصاویر واضحی ثبت و فیلم‌های حرفه‌ای ضبط کرد. این دوربین حتی در شرایط نور کم، وضوح را حفظ می‌کند تا عکس‌ها کمتر محو شوند و فیلم‌ها لرزش کمتری داشته باشند.

قابلیت دیگری که به دوربین این گوشی اضافه شده، بزرگ‌نمایی با رزولوشن بالاست. به این ترتیب جزییات بیشتر و کیفیت واضح‌تری را ارایه می‌دهد و حتی هشت برابر بزرگ‌نمایی دیجیتال معمولی، وضوح را حفظ می‌کند. دوربین G2 همچنین ویژگی تنظیم کانون اتوماتیک چند نقطه‌ای را دارد بنابراین در عکس‌های دسته جمعی و یا در حال حرکت عمق میدان بهتری را نمایش می‌دهد.
G2 Back.jpg
** پردازنده و اتصالات

گوشی G2 به پردازنده چهار هسته‌ای Snapdragon 800 کوآلکام مجهز شده و سرعت به 26/2 گیگاهرتزی Krait 400 رسیده و دو گیگابایت RAM دارد. پردازشگر گوشی هم Adreno 330 است بنابراین G2 با اجرای بازی‌های سنگین و گرافیکی سازگار است. این گوشی همچنین از سرویس‌های شبکه GPRS، EDGE، HSDPA و اتصالات Wi-Fi، بلوتوث 4.0، NFC و microUSB پشتیبانی می‌کند. G2 برخلاف سایر گوشی‌های جدید که اینفرارد ندارند، از چنین قابلیتی برخوردار است. پشتیبانی از اتصالات GSM و HSDPA قابلیت معمولی است اما این گوشی از سرویس‌های شبکه LTE نیز پشتیبانی می‌کند که امکان دسترسی با سرعت بالاتر به اینترنت را برای کاربران فراهم می‌کند.
** باتری

باتری در گوشی G2 سه هزار میلی‌آمپری است و انرژی بالایی دارد. اما برخلاف سایر گوشی‌ها از نوع پله‌ای با فناوری SIO است که حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی و کارآیی طولانی مدت را در باتری باریک‌تری نسبت به باتری‌های معمولی ایجاد می‌کند. به علاوه تراشه اضافه شده GRAM میزان مصرف انرژی را در این گوشی حدود 20 درصد کاهش می‌دهد، بنابراین باتری از عمر طولانی‌تری برخوردار است. باتری این دستگاه در حال مکالمه 16 ساعت و در زمان آماده‌باش 790 ساعت شارژ نگه می‌دارد.
** سایر ویژگی‌ها

گوشی G2 علاوه بر همه امکاناتی که سایر گوشی‌های هوشمند دارند، به قابلیت‌هایی مجهز شده که این گوشی را از سایر دستگاه‌ها متمایز می‌کند.

Guest Mode یکی از ویژگی‌هایی است که می‌توان گوشی را در دو حالت تنظیم کرد، یک حالت برای خود کاربر و حالت دیگر برای کودک یا مهمان تا تنظیمات گوشی و اطلاعات شخصی امن بماند. به این ترتیب این امکان برای کاربر به وجود می‌آید تا برنامه‌های در دسترس در کنترل دارنده گوشی درآید و یک قفل امنیتی جداگانه برای آنها ساخته می‌شود. ویژگی Audio Zoom قابلیت بزرگ‌نمایی صدا را ایجاد می‌کند، بنابراین با بزرگنمایی روی هر چیزی، کاربران می‌توانند روی چیزی که دوست دارند بشنوند تمرکز ‌کنند که برای این ویژگی منحصربه‌فرد، گوشی از چند میکروفن استریو استفاده می‌کند تا در ضبط فیلم و پخش آن، یک صدا از زاویه‌ای معین را تقویت و صداهای اطراف را کم می‌کند. با Plug & Play می‌توان یک هدفون یا کابل USB را به G2 وصل کرد تا در همان لحظه برنامه‌های مرتبط با آن روی صفحه نمایش اصلی ظاهر شوند.

ویژگی Answer Me این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که با بردن گوشی به سمت صورت، به تماس پاسخ داد یا صدای زنگ را کم کرد و نیز می‌توان دوربین‌های جلو و عقب را به طور هم‌زمان فعال کرده و خود را در عکس جا داد.

با قابلیت Shot & Clear می‌توان هر شی ناخواسته‌ای که در عکس حرکت کرده و محو شده را حذف کرد. ویژگی‌ Tracking Zoom برای کاربر این امکان را فراهم می‌کند که روی یک سوژه زوم کرده و همه حرکاتش را در کادری که روی تصویر اصلی قرار می‌گیرد دنبال کند. Capture Plus هم این امکان را ایجاد می‌کند تا به‌جای ذخیره محدود یک صفحه اینترنتی، آن را به صورت کامل ذخیره کرد و Clip Tray این اجازه را به کاربر می‌دهد که چندین آیتم مثل صفحات اینترتی را در جایی که مانند کلیپ‌برد یک کامپیوتر است و در پایین صفحه نمایش ظاهر می‌شود، کپی یا ذخیره کرد.

قابلیت Slide Aside این امکان را به وجود می‌آورد که با استفاده از سه انگشت، صفحه نمایش فعلی را به کناری کشیده و به برنامه‌های دیگر دسترسی پیدا کرد و به طور هم‌زمان بین سه برنامه حرکت کرد.

به گزارش فناوران اطلاعات با برنامه Qslide هم می‌توان دو پنجره اضافه در صفحه اصلی خود باز کرده و اندازه و شفافیت این پنجره‌ها را تنظیم کرد. این ویژگی انجام چند عملیات هم‌زمان را امکان‌پذیر می‌کند. QuickMemo هم تنها با استفاده انگشتان روی هر صفحه که قرار است متنی نوشته یا طرحی کشیده شود این امکان را فراهم می‌کند که بتوان در هر بخشی اثری از خود به جای گذاشت. با یادداشت On-Call می‌توان وسط یک گفت‌وگو هر زمان که نیاز باشد، چیزی را با شتاب نوشت و سپس در صفحه تماس همان شخص، متن نوشته شده را پیدا کرد. با برنامه QuickRemote هم می‌توان G2 را به یک کنترل از راه دور قابل برنامه‌ریزی تبدیل کرد. به این ترتیب با نگه داشتن هر دستگاه کنترل از راه دوری در مقابل گوشی، بلافاصله G2 از آن کپی‌برداری می‌کند و می‌توان تلویزیون، دستگاه‌های گیرنده دیجیتال، سیستم‌های صوتی و حتی دستگاه تهویه هوا را کنترل کرد.
G2 in hand.jpg

** کلام آخر

G2 ظاهر خوبی دارد و یک گوشی خوش‌دست و سبک با طراحی متفاوت است. این گوشی هم‌اکنون با قیمت یک میلیون و 750 هزار تومان با گارانتی یاس و مدیاپردازش در بازار موجود است.

  • ۹۲/۰۸/۱۱

نظرات  (۲۴)

گوشی هوشمند که میگند یعنی همین!G2 بهترین گوشی دنیاست .
بابا دست خوش من اول می خواستم سونی بخرم اما این متنو که خوندم فهمیدم الجی بهترین گوشی دنیاست
عالیه
دوربین G2 واقعا محشره! تو تعطیلات عید کلی عکس باحال گرفتم . حتی تو شب هم عکسهای خوبی میگیره .
سلام دوستان من g2 خریدم ولی از شانسم بعد از 6 ماه کار کردن باهاش اسپیکرش از کار افتاد و به حالت هندزفری قرار گرفت بردم گارانتی گفت رطوبت خورده گفتم یه قطره اب هم نزدیکش نیومده به حر حال قبول نکرد شامل گارانتی هم نشد بعد گفتن باید بردش عوض بشه یک میلیونو صد هزار تومن هزینشه بیرون هم بردم تعمیرکار داخلشو باز کرد هنگ کرد گفت کار من نیست نمیدونم چی کار کنم نه میشه باهاش تماس گرفت نه موزیک شنید اینم از مملکت ما تو خریدتون دقت کنید
آنتن دهی افتضاحه است اگر قرار است ال جی این مشکل را رفع نکنه باید بگم ارزش خریدن نداره چون اولین کارکرد اصلی یک گوشی تماس است را به دلیل انتن ضعیف انجام نمی ده تخرید من شنیده بودم مشکل انتن داره ااما نمی دونستم مشکلش جدیه
جنابی که گفتی بهترین گوشی همینه، اشتباه نکن بهترین گوشی اپله
با سلام الان گوشیم دستمه خیلی هم راضیم فوق العاده است.............
سلام ،من چن وقته دارمش میتونم بگم عالیه و هیچ عیبی در برابر رقیباش نداره .اگه کسی شرایطش را داره حتما بخره
Lg در مقابل nokia سری لومیا واقعا عددی نیست، دوربین ۱۳ مگاس، قبول، اما اپتیک کارل زایس نیست. Lg اسباب بازیه، مولتی مدیاش امکان داره قوی باشه اما از نظر ارتباط مکالمه و زمینه های آنتن دهی ضعیفه، سیستم عامل اندروید دیگه شده وسیله بازی. در کل ، lg, hwaawi, samsungاسباب بازین، و اگرم خاستید زیر بار اندروید برید حتمن htc , ya motorola . نظر اینجانب هم nokia lumia 930 ,windowse phone 8.1
آقا دوربینش افتضاحه, من با stمقایسه کردم دیدم مزخرفه, تازه توشبم اصلا نمیتونم عکس بگیرم گوشی فقط Apple
دوستان طی تحقیقاتی که من در مورد گوشی کردم چون می خواستم گوشی بخرم یک چیزی که کارم رو راه بندازه در درجه اول htc one max خیلی خوب بود ولی به دلیل بزرگی گوشی خوشم نیومد هیچ نقصی نمی تونستم بهش بگیرم از s4 سامسونگ خیلی خوشم اومد ولی به دلیل اینکه از باتری تعریفی نمی شد و بد می گفتن نپسندیدم s5 سامسونگ علاوه بر قدرت خوب این گوشی ولی اصلا از مدلش ظاهرش و منو های قدیمی این گوشی خوشم نیومد سونی که اصلا اون چیزی که من مد نظرم بود نداشت huawai نمی دونم دست نوشتم یا نه که اصلا برسیم به LG در lg سه مدل گوشی مد نظر بود LG g2 در درجه اول nexus 5 در درجه دوم optimus g pro در درجه سوم نکسوس خیلی خوب بود واقعا عالی بود ولی چون از لحاظ امکانات با g2 یک مقدار فرق داشت ولی به g2 نمی رسید ولی گوشی فوق العاده بود از لحاظ application و اجرای آنها شید بسیار بهتر از g2 بود به خاطر حالت پردازنده اون gpro هم به نسبت بد نبود ولی اگر کسی بخواد اینقدر هزیتنه کنه S4 s سامسونگ ترجیح میدم lumia 930 f به قول خود نوکیا غول شرکت نوکیا گوشی خوبیه از گوشی واقعا خوشم میاد ولی ویندوز فون ایران زیاد کاراریی نداره چون همه اینجا اندروید یا os استفاده می کنند زیاد اینجا از گوشیایش استقبال نشد ولی من خیلی قبو لش دارم مخصوصا مدل lumia 1020 با دوربین 41 مگا پیکسلی که واقعا تر کونده تمام امکانات یک دوربین حرفه ای در یک موبایل و جالبی شارژ شدن گوشی های نوکیا که آنها را روی بالشتکی که دارای میدان مغناطیسی قرار میدهید شارژ می شود نوکیا با این کار اولین گوشی هایی رو ساخته که دیگه نیاز به شارژر ندارد و از همون بالشتک استفاده می کنند . نسبت به کاری که من از گوشی می کشم در اینترنت و وضوح صفحه که خیلی برام با ارزش بود و امکانات گوشی من g2 رو پسندیدم و راضی هستم . از htc one max فراموش نکنید من خیلی خوشم اومد ولی خیلی برای من بزرگ بود
سلام گوشیه عالی هستش باطریش هم فوق العاده ست. تنها مشکلش اینه که بعد از حدود 5 ساعت بازی مداوم باهاش گوشی داغ میکنه وتاچش هم اشتباه کار میکنه که به دلیل پردازنده ی پر قدرتش هست
این گوشی عالیه مشکل آنتن دهی اصلا ندارم هرجا هم که رفتم سیم کارتمم ایرانسل خیلی خیلی گوشی پر سرعتی هست کوچکترین هنگی من ازش ندیدم
آقا این گوشی عالیه در خریدش شک نکنید!
گوشیه خوبیه اما مشکل آنتن دهی داره.کلاً LG از نظر انتن دهی نسبت به بقیه گوشیا ضعیفتره (قبلاً مدلای دیگه داشتم).البته فعلاً توفکر خرید G3 هستم. امیدوارم مشکل انتن دهیش خیلی اذیت نکنه.
متاسفانه بعضیا از روی تعصب نظر میدن. من این گوشی رو امتحان کردم در کل گوشی خوبیه بزرگترین عیبش اینه که مشکل آنتن دهی داره ( کلا LG نسبت به سایر برندها آنتن دهیش ضعیفتره) البته خودم قرار G3 بگیرم .امیدوارم مشکل انتن دهیش کمتر باشه
خداییش عالیه....همه ی انتظاراتمو از یه گوشی برآورده کرد....
بخرم ایااااا
عالیه..من ازش راضی هستم..هیچ عیب خاصی نداره خداییش
سلام به همگی دوستانی که شک دارن تو خرید این گوشی G2 من با این گوشی خییییییلی حال کردم سامسونگ باید بیاد پیشش لونگ بندازه گوشی خیلی خوبیه من راضی هستم از فقط چنتا بدی داره که چیز زاید مهمی نیست اونم اینه که بدنش فلزی نیست و یکم آنتنش ضعیفه مشکل زیادی ام نداره بخرید نخرید خرید تازه کنترل تمام تلوزیون ها در دست شماس
من اول میخواستم گلکسی s4بخرم.ولی تا کارایی گوشی ال جی G2 را دیدم عاشقش شدم و کیفیت بسیار بالایی داره
  • رضا صالح فر
  • با سلام ال جی برند خیلی عالی تو سایر گوشیا هستش ولی من به یه مشکل بر خوردم اگه راهی هست کمکم کنید لطفا تمام اطلاعات گوشیم پاک شده راه خاصی هست برا بازگردوندن اطلاعات گوشی
    کسانی که میگن G2اشغال هستش ... من خودم دیروز شب خریدم واقعا ازش راضی هستم هم از دوربین هم از لمس کردنش هیچ مشکلی نداره ازمن نصیحت :بخریدنش

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">