ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همکاری جدید وزارت ارتباطات با هوآوی

| جمعه, ۲ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و وزیر صنعت چین سند همکاری مشترک امضا کردند.

صدا و سیما - بر اساس این سند، شرکت چینی هوآوی که بیشترین همکاری ارتباطی با ایران را دارد،  در ایران یک مرکز دیتا سنتر داده ای ایجاد می کند و در بخش پژوهشی، فنی و آموزشی همکاری گسترده ای خواهد داشت.

محمود واعظی در پایان مذاکرات با همتای چینی خود با اشاره به سفر امشب رئیس جمهور چین به ایران گفت : یک سند دیگر فردا و در حضور دو رئیس جمهور نیز به امضا خواهد رسید.

وی افزود:‌ در مذاکرات امروز در خصوص گسترش همکاری های دوجانبه  در زمینه ICT و ماهواره و نیز فناوری اطلاعات و ارتباطات مذاکرات بسیار خوبی انجام شد.

به گزارش آی‌تی آنالیز وزیر ارتباطات چندی پیش گفته بود: به گفته وی، این خیانت است که من و امثال من بخواهیم مسئله برداشتن تحریم و موضوع برجام را جناحی کنیم مردم بیچاره سالها داشتند برای این تحریم هزینه می پرداختند ما باید دنبال آن کسی برویم که نان ندارد برای بچه هایش ببرد و باید بدانیم که چرا اینگونه است چرا بنده در وزارت ارتباطات مجبورم که از کالاهای چینی با دو برابر قیمت استفاده کنم من چرا نباید بتوانم مناقصه ای برگزار کنم که تمام کمپانی های دنیا بیایند و در مناقصه شرکت کنند و در قیمت رقابت کنند.
واعظی تصریح کرد: ما اسیر یک یا دو شرکت چینی بودیم که مجبور بودیم از آنها بخریم که قیمت، کیفیت و همه چیز را آنها مشخص می کردند. بر این اساس ما به دنبال این هستیم که الان شرایط تغییر پیدا کند. یک عده هم از برجام و تحریم برای خود دکان باز کرده بودند ولی ما در این دولت نمی خواهیم باز کنیم که در این 8 سال چه اتفاقی افتاده است این ضربه به نظام است و ما روش آن دولت برای تخریب دیگران را قبول نداریم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">