ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

متا مدل جدیدی از هوش مصنوعی را معرفی کرد که محققان ادعا می‌کنند می‌تواند به دقیق‌تر کردن نوشته‌های ویکی‌پدیا کمک کند. این سیستم اطلاعات خود را از 134 میلیون صفحه عمومی جمع‌آوری می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، در سال 2020، یک نوجوان آمریکایی 27 هزار ورودی ویکی پدیا را به زبانی که نمی‌دانست،‌ تغییر داد. همین موضوع باعث بی اعتباری این سیستم شد و نشان داد که دایره المعارف آنلاین منبع کاملی از اطلاعات نیست. گاهی اوقات افراد سعی می‌کنند ورودی های ویکی‌پدیا را ویرایش کنند، اما اغلب اشتباهات بسیاری در این بین پیش می آید و اطلاعات غلط در این وب سایت وارد می شود.

اکنون ویکی مدیا با متا همکاری کرده تا این اشتباهات را به حداقل برساند. هوش مصنوعی منبع باز متا اخبار جعلی یا اطلاعات نادرست را پیدا کرده و از بین می برد.  این سیستم که Sphere نام دارد، قادر است صدها هزار نقل قول را به طور همزمان اسکن و صحت آنها را تایید کند. همچنین زمانی که متنی با منبع ضعیف پیدا می کند، می تواند نقل قول های جایگزین را پیشنهاد کند. به گفته محققان این پلتفرم منابع را از 134 میلیون صفحه وب عمومی استفاده می کند. هدف از ساخت این سیستم ایجاد یک پلتفرم کامل برای ویراستاران ویکی‌پدیا برای حل آسان‌تر مشکلات است.

این سیستم از یک مدل تبدیل درک زبان طبیعی (NLU) استفاده می کند و سعی دارد روابط مختلف کلمات و عبارات را در یک جمله درک کند.

مدل متا به لطف قابلیت های زبان طبیعی خود مرجع مناسبی است. این ابزار روزی می تواند به مشکلات اطلاعات غلط فیس‌بوک کمک کند. سازندگان این مدل می‌گویند: امیدواریم که بتوانیم از این مدل برای کمک به راستی‌آزمایی و افزایش اعتماد عمومی به اطلاعات آنلاین استفاده کنیم.

گفتنی است که متا امیدوار است پلتفرمی ایجاد کند که ویراستاران ویکی‌پدیا بتوانند از آن برای تأیید و تصحیح پاورقی‌ها به‌طور سیستماتیک استفاده کنند.

  • ۰۱/۰۴/۲۲

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">