ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هوش مصنوعی در حال آموختن از جنگ روسیه است

| چهارشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۵:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

در حالی که وارد سومین ماه آغاز حمله روسیه به اوکراین شده ایم، برخی از دولت ها در حال استفاده از این جنگ برای آینده هستند. داده های میدان نبرد امروز، به ماشین های هوشمند کمک می کند تا جنگ های آینده را مدل سازی کنند.
در مورد استفاده از هوش مصنوعی در جنگ اوکراین کمتر از موشک های ضد تانک صحبت شده است، اما پنتاگون بی سر و صدا از هوش مصنوعی و ابزارهای یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از داده ها و تولید اطلاعات میدان نبرد استفاده می کند تا بتواند تاکتیک ها و استراتژی های جنگی روسیه را بیاموزد.

مینارد هالیدی، مدیر تحقیقات و مهندسی دفاعی برای نوسازی وزارت دفاع آمریکا می گوید: «آنچه که شما نمی‌بینید، قابلیت‌های اطلاعاتی نفیس برای ما محسوب می شود که می توانیم از نظارت بر میدان جنگ از جمله جمع‌آوری و بایگانی اطلاعات به دست بیاوریم.»

هالیدی در نشستی پیرامون هوش مصنوعی در روز پنجشنبه گذشته گفت: «ما بعد از پایان جنگ قطعاً یک تجزیه و تحلیل کامل از تمامی اتفاقاتی که در میدان جنگ در رابطه با تاکتیک های روسیه دیده ایم به انجام خواهیم رساند. تمامی این ها در دیتابیس ما ذخیره شده اند که می تواند شیوه تمرینات و آموزش ما را عوض کرده و برای جنگ های بعدی آماده کند.»

اینکه ایالات متحده چقدر اطلاعات از میدان جنگ به اوکراین می دهد، تنها حدس و گمان باقی مانده است. آمریکا هواپیماهای بدون سرنشین خود را در اوکراین عملیاتی نکرده است، اما شرکت های ماهواره ای تجاری مربوط به این کشور حجم زیادی از عکس ها و تصاویر را در اختیار عموم قرار داده اند. همچنین روز پنجشنبه، گرگوری آلن، که پروژه مدیریت هوش مصنوعی را رهبری می کند و از اعضای ارشد برنامه فناوری های استراتژیک در مرکز مطالعات استراتژیک بین المللی است، اشاره کرد که ابزارهای هوش مصنوعی ارتش آمریکا برای یافتن و ردیابی اشیاء خاص که در فیلم های گرفته شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین طی چند سال گذشته دیده شده اند، پیشرفت چشمگیری داشته است؛ و ارتش آمریکا نیز همین کار را با عکس های ماهواره ای آغاز کرده است.

آلن گفت که هوش مصنوعی نظامی از سال ۲۰۱۷، زمانی که مردم از پروژه Maven که برنامه تشخیص اشیاء توسط هوش مصنوعی ارتش آمریکا بود مطلع شدند، راه طولانی را پیموده است.

او گفت: «هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به یک عامل گسترده‌ در عملیات‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی ایالات متحده تبدیل شده است. این عامل برای ردیابی آنچه در اوکراین می گذرد نیز بسیار مفید بوده است. وزارت دفاع ایالات متحده و متحدان ما از آنچه در پنج سال گذشته توسط ارتش ساخته شده است استفاده می کنند.»

به عبارت دیگر، می توان گفت استفاده از ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی برای انتشار تصاویر به عموم مردم، اطلاعات مهمی را برای کمک به ارتش اوکراین برای خنثی کردن حملات روسیه تولید کرده است. داده های این جنگ به ارتش آمریکا کمک می کند تا مدل بهتری ارائه دهد و پیش بینی کند که چگونه یک دشمن پیشرفته مانند روسیه و چین در شرایط واقعی، رفتار خواهند کرد.

هالیدی می گوید برای رسیدن به این مهم، مرکز جنگ اطلاعات نیروی دریایی اقیانوس آرام، که در سن دیگوی کالیفرنیا مستقر است بی وقفه مشغول کار است. آزمایشگاه بهره برداری از فضای جنگی این مرکز از فناوری واقعیت ترکیبی استفاده کرده و به دنبال درک چگونگی پیشرفت سریع فناوری در رفتار دشمن است. بیشتر اطلاعات جنگی بر فناوری و رفتار فعلی ارتش یک کشور تمرکز می‌کنند و ایالات متحده در تلاش است تغییرات را در طول زمان الگوبرداری کند تا ببیند پنتاگون در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۳۰ در مقابل چه دشمنی قرار خواهد گرفت.

عملکرد ضعیف ارتش روسیه در اوکراین و تحریم‌های فلج‌کننده‌ای که دولت‌های غربی علیه این کشور وضع کرده‌اند باعث خواهد شد که توسعه هوش مصنوعی در روسیه کند شود اما متوقف نخواهد شد. وزارت دفاع ایالات متحده در تلاش است تا بدون توجه به اینکه اقتصاد روسیه و حتی اکوسیستم فنی این کشور به خاطر تحریم ها چقدر آسیب می بینند، بتواند برنامه های تجزیه و تحلیل خود از آمارهایی که به جدیت هرچه تمامتر مشغول جمع آوری آن در میدان نبرد بین روسیه و اوکراین است را پیش برده، و به ساخت الگویی از رفتار جنگی روسیه برای مقابله با شکل استراتژی و تاکتیک های جنگی این کشور در آینده بپردازد.

منبع:  سایبربان

  • ۰۱/۰۲/۰۷

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">