ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محققان حوزه رایانه با کمک نرم افزار ماشین یادگیری توانسته اند هویت بنیانگذاران احتمالی جنبش افراطی راستگرایQAnon را شناسایی کنند.
به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، ۲ تیم جداگانه از زبانشناسان پزشکی قانونی پژوهش هایی جداگانه انجام دادند و با استفاده از روش های مختلف به این نتیجه رسیدند که رهبر گروه راست افراط گرای QAnonاحتمالا دو نفر است. یکی از آنها پل فاربر یک خبرنگار ۵۵ ساله حوزه فناوری اهل آفریقای جنوبی و دیگری ران واتکینز ۳۴ ساله یک کارآفرین است.

به نوشته نیویورک تایمز، تحلیل های این زبانشناسان پزشکی قانونی , تحلیل محتوای این گروه افراطی نشان می دهد فاربر یکی از نخستین نویسندگانی بود که توجهات به پیام های این گروه را جلب کرد و در حقیقت در نوشتن محتوا نقش اصلی را داشت.

از سوی دیگر کارآگاهانی که در جستجوی نویسنده محتوای این گروه بودند به فاربر توجهی نداشتند و روی گزینه دیگری به عنوان رهبر گروه تمرکز کرده بودند که ران واتکینز نام دارد. واتکینز وب سایتی را فعال کرد که پیام های QAnon در سال ۲۰۱۸ در آن نمایان شدند. او هم اکنون قصد دارد به عنوان نماینده آریزونا در انتخابات کنگره آمریکا شرکت کند.

محققان معتقدند شواهد و مدارکی یافته اند که نشان می دهد واتکینز از اوایل ۲۰۱۸ میلادی محتوای این گروه افراطی را بعد از فاربر مدیریت می کند. هرچند هر دو این افراد نوشتن محتوای QAnonرا تکذیب کرده اند.

۲ تحقیق مذکور نخستین شواهد تجربی از پدیدآورنده نظریه های توطئه QAnon را فراهم کردند. پژوهشگران امیدوارند با فاش کردن هویت بنیانگذاران گروه، قدرت این گروه بر پیروانش را کاهش دهند. برخی نظرسنجی ها نشان می دهد میلیون ها نفر هنوز معتقدند نویسنده محتوای این گروه یک نفوذی نظامی است که پیام هایش نشان داد دونالد ترامپ جهان را نجات داده است.

این گروه افراطی با رویدادهای خشونت آمیز مرتبط شده و بسیاری از حمله کنندگان به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ نیز از اعضای این گروه بودند.

به نوشته انگجت، یکی از تحلیل ها توسط کلود آلن روتن لیونل پوساز در استارت آپ سوییسیOrphAnalytics و دیگری توسط فلوریان کافیرو و ژان بپتیست کمپز زبانشناسان رایانشی فرانسوی انجام شده است. این دو تیم از روش های مختلفی استفاده کردند و به یک نتیجه دست یافتند.

محققان سوییسی با استفاده از یک نرم افزار پیام نوشتاری گروه را به الگوهایی از توالی ۳ کاراکتر تبدیل کردند. در مرحله بعد آنها شیوه تکرار این توالی را بررسی کردند.

از سوی دیگر محققان فرانسوی به یک سیستم هوش مصنوعی آموزش دادند تا الگوهای خاصی را در نوشتار محتوای این گروه جستجو کنند.

هر دو تکنیک به طور گسترده زیر مجموعه ای از روش سبک سنجی( بررسی کمی سبک نوشتاری) هستند. در این روش نوشتار به شیوه قابل اندازه گیری، هماهنگ و قابل تکثیر تحلیل می شود. دو گروه برای اجتناب از سردرگمی در برنامه هایشان تحلیل های خود را به پست های موجود در شبکه های اجتماعی محدود کردند.

آنها نویسندگان مختلفی را با این روش آزمایش کردند و ادعا می کنند شیوه نوشتار فاربر و واتکینز بیش از بقیه به نوشتار محتوای گروه QAnon شبیه است.

آنها به تشخیص خود اطمینان دارند. گروه فرانسوی ادعا می کند نرم افزار مورد استفاده آنها در آزمایش ها با دقت ۹۸ درصد فاربر و با دقت ۹۹ درصد واتکینز را به عنوان نویسنده محتوای این گروه افراطی تشخیص داده است. به گفته این گروه در مراحل اولیه بیشتر متون توسط فاربر نوشته شده است. سپس در ماه های اولیه نشانه های نوشتار واتکینز در متون QAnon بیشتر و نشانه های سبک نوشتار فاربر کمتر شد و بعد به طور کامل از بین رفت.

  • ۰۰/۱۲/۰۱

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">