ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هوش مصنوعی گوگل نویسنده شد

| يكشنبه, ۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۰۳:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

زیرمجموعه آلفابت یک ابزار هوش مصنوعی ساخته که می تواند در فیلمنامه نویسی و شخصیت سازی و توصیف صحنه ها کارآمد باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، شرکت هوش مصنوعی «دیپ مایند» که آلفابت( شرکت مادر گوگل) تعلق دارد، یک ابزار کمک نویسنده به نام «دراماترون»(Dramatron) ابداع کرده که می تواند توصیفاتی برای شخصیت ها، تحولات در داستان، توصیف مکانی و دیالوگ را ابداع کند.

ایده اصلی آن است که یک انسان (نویسنده) می تواند آنچه را که «دراماترون» ابداع می کند را گردآوری، ادیت و بازنویسی کند تا به یک فیلمنامه تبدیل شود.

برای شروع کاربر نیازمند یک کلید Oppen AI AOI Key است و اگر وی خواهان کاهش ریسک ایجاد یک متن اهانت آمیز توسط دراماترون است به یک Perspective API Key نیاز دارد. برای تست دراماترون یک خط نوشته طولانی به عنوان ایده فیلم به آن ارائه شد .

هوش مصنوعی به سرعت عنوانی برای یک صحنه، شخصیت، صحنه و جزئیات آن را ساخت. دیالوگی که هوش مصنوعی تولید کرد منطقی اما تکراری بود. به غیر از آن تقریباً دراماترون یک فیلمنامه از جمله یک صحنه را به راحتی از ذهن کاربر بیرون کشید.

برای تست ابزار محققان ۱۵ نمایشنامه و فیلمنامه نویس را دعوت کردند تا یک فیلمنامه بنویسند. طبق تحقیق انجام شده نمایشنامه نویسان اعلام کردند از ابزار هوش مصنوعی مذکور برای نوشتن یک متن کامل استفاده نمی کنند. آنها معتقد بودند بازده هوش مصنوعی مذکور ممکن است براساس یک فرمول ارائه شود. با این وجود آنها معتقد بودند دراماترون برای جمله سازی کمک حال است یا به آنها کمک می کند در خصوص عناصر داستان یا شخصیت ها روش های مختلف را بررسی کنند. آنها اشاره کردند هوش مصنوعی برای تولید ایده های خلاقانه نیز کارآمد است.

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است سوالاتی درباره مالکیت و اینکه چه کسی یا چیزی متن را نوشته، ایجاد کند. سال گذشته دادگاه تجدیدنظری در انگلیس اعلام کرد هوش مصنوعی را نمی توان قانونا به عنوان مخترع یک حق امتیاز ثبت کرد.

دیپ مایند نیز اشاره کرده دراماترون می تواند بخش هایی از یک متن را تولید کند که برای آموزش مدل زبانی به کار می رود که در صورت به کارگیری در متن ممکن است به اتهامات سرقت ادبی منجر شود.

  • ۰۱/۰۹/۲۰

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">