ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هک روزنامه اماراتی به نفع خلیج فارس

| جمعه, ۳ خرداد ۱۳۸۷، ۰۷:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

روزنامه ی عربی‌زبان الخلیج واقع در امارات متحده‌ی عربی از هک شدن وب‌سایتش و درج عبارت "خلیج فارس" بر صفحه‌ی اصلی آن خبر داد.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر خالد عبدالله، مشاور روزنامه‌ی الخلیج در گفت‌وگو با گولف‌نیوز اظهار کرد: این حمله که تصور می‌رود از دو نقطه انجام گرفته، در نیمه شب سه‌شنبه صورت گرفت و وب‌سایت این روزنامه در عرض یک ساعت به وضع عادی بازگشت.

وی همچنین مدعی شد، این حمله به‌دلیل برخی مواضع این روزنامه و معروف بودن این روزنامه در منطقه صورت گرفته و نخستین سایتی در منطقه‌ی خلیج فارس به شمار می‌رود که مورد حمله گروه‌های هکر ناسیونالیست ایرانی قرار می‌گیرد!

بر اساس این گزارش، صفحه ای با پیام «نام صحیح خلیج فارس است که همیشه بوده و همیشه فارس خواهد ماند» با تصویری که به نظر می‌رسید آرم گروه هک‌کننده بر روی نقشه ایران است، جایگزین صفحه‌ی اصلی وب‌سایت این روزنامه شده بود.

یک سایت گروه هکرها که نام آنها در صفحه‌ی هک‌شده وب‌سایت روزنامه یادشده به‌چشم می‌خورد نیز در بخش اخبار سایت خود، از حمله به وب‌سایت این روزنامه‌ی عربی خبر داده و اعلام کردند: در پروژه جدید گروه امنیتی آشیانه، حدود 100 سایت عربی که اکثرا سایت‌های مهم دولتی و سایت‌های دانشگاه‌ها و شرکت‌های عربی از کشورهای بحرین، عربستان، امارات، عمان و... بودند، توسط این گروه هک و چهره تمامی این سایت‌ها به صفحه‌ای با نماد خلیج فارس تغییر پیدا کرده است. هدف از این کار، محکوم کردن تغییر نام خلیج فارس و استفاده از اسامی جعلی برای آن در سایت‌های عربی بود.

  • ۸۷/۰۳/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">