ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وارث سامسونگ محکوم شد

| چهارشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۰۴:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

دادستانی کره جنوبی معاون اول و وارث شرکت سامسونگ را به دلیل دست داشتن در پرونده مالی نهاد ریاست جمهوری این کشور و پرداخت رشوه، مجرم شناخت.

به گزارش ایرنا، «لی جائه یونگ» که فرزند ارشد «لی کان هی» رئیس شرکت سامسونگ است، امروز (سه شنبه) رسما به پرداخت رشوه به اطرافیان رئیس جمهور کره جنوبی متهم شده است.
او البته یک ماه پیش هم تحت بازجویی قرار گرفته بود اما دستگیر نشد تا اینکه حدود 2 هفته پیش در ارتباط با پرونده مربوط به فساد مالی در کره جنوبی که در نهایت به استیضاح خانم «پارک گئون هی» رئیس جمهوری این کشور انجامید، دستگیر شد.
سامسونگ یکی از اصلی ترین متهمانی است که دادستانی کره جنوبی همواره تاکید دارد با رئیس جمهور استیضاح شده این کشور تبانی های مالی داشته است.
دادستانی کره جنوبی بر اساس گزارش روز سه شنبه خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد که «لی جائه یونگ» متهم است مبلغی حدود 40 میلیون دلار رشوه به یکی از دوستان رئیس جمهوری کره جنوبی داده است.
اتهامی که علاوه بر وارث شرکت سامسونگ، مسئولان این شرکت نیز آن را رد کرده و تاکید کرده اند که هیچ کار خلافی مرتکب نشده اند.
دادستان ویژه رسیدگی به این پرونده در عین حال اعلام کرده است که بجز «لی» چهار مدیر ارشد دیگر سامسونگ نیز متهم شده‌اند اما به اتهامات آنها اشاره ای نکرد.
شرکت سامسونگ و برخی از مدیران ارشد آن از جمله «لی جائه یونگ» متهم هستند که در نقل و انتقالات مالی مرتبط با شرکت های زیر مجموعه خانم «چوی» دست داشته و در این کار با رئیس جمهوری کره جنوبی هم تبانی کرده است.
بحران مالی در نهاد ریاست جمهوری پس از آن آغاز شد که زنی نام «چوی سون سیل» بدون داشتن پست و مقامی و صرفا به دلیل دوستی با رئیس جمهوری این کشور به این مکان رفت و آمد و به برخی اسناد محرمانه نیز دسترسی داشته است.
به همین خاطر دادستانی کره جنوبی از حدود 2 ماه پیش مسئولان و مقامات عالیرتبه این شرکت را به عنوان اصلی ترین متهمان مرتبط با پرونده خانم «پارک» به شدت تحت نظر داشت و تلاشهای خود را برای به دام انداختن آنها دوچندان کرده بود.
خانم «چوی» نیز که به دلیل فساد مالی و سوء‌استفاده از قدرت و تردد به نهاد ریاست جمهوری و به دلیل بحران سیاسی و مالی که ایجاد کرده دستگیر شده، همچنان تحت بازجویی است و رئیس جمهوری کره هم ماه دسامبر سال قبل از سوی پارلمان استیضاح شد و دادگاه قانون اساسی باید در باره سرنوشت وی هم تصمیم بگیرد.

  • ۹۵/۱۲/۱۱

سامسونگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">