ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واعظی: شبکه ملی اطلاعات اواسط سال ایجاد می‌شود

| شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی های صورت گرفته تا سه هفته دیگر فاز اول دولت الکترونیک رونمایی شود.

محمود واعظی امروز شنبه در همایش فرایند قانونگذاری- الزامات و راهکارها گفت: در دو سال نخست دولت یازدهم اقدامات بسیاری برای توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات صورت گرفت به طوری که در شرایط کنونی پهنای باند در داخل کشور به 4 هزار گیگابایت ارتقاء یافته همچنین در حوزه اینترنت ثابت در ابتدای دولت یازدهم حدود 4 میلیون مشترک وجود داشت که در شرایط کنونی این عدد به 10 میلیون مشترک رسیده است.
وی یادآور شد: در حوزه اینترنت موبایل در گذشته 200 هزار مشترک فعال بود که در شرایط کنونی ما به 20 میلیون نفر خدمات ارائه می کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: براساس آمارها حدود 17 درصد از فارغ التحصیلان در حوزه آی تی، الکترونیک و کامپیوتر هستند و سالانه حدود 200 هزار نفر در این رشته ها فارغ التحصیل می شوند که باید برای اشتغال آنها برنامه ریزی مناسبی کرد از این رو تلاش بر این است که در سال جاری حدود 100 هزار شغل در حوزه آی تی ایجاد کنیم.
واعظی ادامه داد: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها به دنبال آن هستیم که امکانات زیرساختی در حوزه آی تی را در این مناطق افزایش دهیم از این رو در شرایط کنونی همه روستاهای بالای 20 خانوار دارای خطوط تلفن شده اند وی اضافه کرد:تلاش کرده ایم که از سال گذشته اینترنت را به روستاها ببریم و در این رابطه تا کنون حدود 18 هزار روستا به اینترنت متصل شده اند و امسال نیز حدود 12 هزار روستا در دستور کار است.
به گزارش ایرنا واعظی با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بومی سازی حوزه آی.سی.تی و ماهواره ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته تا سه هفته دیگر فاز اول دولت الکترونیک رونمایی شود همچنین براساس برنامه ریزی ها شبکه ملی اطلاعات تا اواسط سال جاری راه اندازی خواهد شد.
واعظی اضافه کرد: علاوه بر این ضمن تلاش برای ساخت ماهواره های بومی به دنبال آن هستیم که در جهت توسعه ماهواره های ملی در عرصه بین المللی اقدام کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">