ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واعظ هم واعظان قدیم

| سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵ ق.ظ | ۲ نظر

واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند/چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند

می‌خواستم بگم حضرت حافظ اگر همچنان در قید حیات بودند، امروز مصرع دوم رو احتمالا اینگونه می‌نوشت که:

 واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند/خود پیش چشم همگان آن کار دیگر می‌کنند!

مثال امروزی شدش اینه که میگن پدری که دود سیگارش رو توی صورت بچه خودش فوت می‌کنه، نمی‌تونه به بچه پند و اندرز بده که مثلا پسرم سیگار نکش چون مضراتش زیاده. به قول امروزی‌ها می‌گن بچه نگاه می‌کنه پدر و مادرش چیکار می‌کنن نه این که چی میگن.

حالا تو فضای مجازی پر شده از مسوولانی که به مردم میگن ایهاالناس، تلگرام و توییتر و فیس‌بوک ابزار استکبار هستن و برای شما و کشور مضر هستن. اما جالب اینجاست ابزاری که این حرفا رو باهاش به مردم می‌زنن، همین تلگرام و توییتر و فیس‌بوک هستن.

خب آقایونی که ملت رو دارید نصیحت می‌کنید که چنین و چنان نکنید، از همین امروز اول خودتون کانال‌ها و صفحاتتون تو این شبکه‌ها رو ببندین و به مردم هم اعلام کنید که از این شبکه‌ها خارج شدین و از این به بعد از طریق رسانه‌ها، پیام‌رسان‌ها یا سایت‌های داخلی اطلاع‌رسانی می‌کنید.

خب برای مردم سوال پیش میاد والا. میگن اگه این چیزا اخ هست چرا برای بعضیا نه تنها اخ نیست که ابزار کلاس و مدرنیته و روشنفکری هم هست.

آخه این که نمی‌شه بگین فقط ما می‌فهمیم از این ابزار چطور استفاده کنیم اما شما نمی‌فهمید. ملت از خودشون می‌پرسن خب ما هم که فقط توییت داریم می‌کنیم. یعنی دشمن از توییت‌های ما فقط اطلاعات جمع می‌کنه و توییت‌های مسوولان فاقد ارزش اطلاعاتی هست؟!

به نظرم اگه خود مسوولان مایل نیستن از شبکه‌های استکبار خارج بشن، بد نیست حداقل یه سری دلایل مردم‌پسند بدن که ملت یه کم به فکر فرو برن و بگن خب راست می‌گن حتما صلاحی هست که اینطوری می‌گن.

اگه بد می‌گم بگید بد میگی. بابا یه طوری رفتار نکنیم که اگه وسط روز هم بگیم الان روز هست مردم به شک بیفتن بگن حتما کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه هست و الان شب هست و بگیرن بخوابن خونه‌هاشون.

از ما گفتن بود دیگه صلاح مملکت خویش خسروان دانند.

عزت زیاد

آق فری


(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۷/۰۱/۲۸

نظرات  (۲)

سوال‌تون ایراد داره.
جوابش کاملا مشخصه.
تلگرام و توییتر و فیس‌بوک برای انجام اعمال مجرمانه بده. مسئولی که کار بدی انجام نمیده برای چی باید ازش بیاد بیرون؟
ولی برای مردم این طوری نیست وگرنه نباید دادگاه‌های ما پر از جوانان و نوجوانانی بود که از طریق این شبکه‌ها اغفال شدند و به هزار آسیب اجتماعی و زندان و اعتیاد و تجاوز و جذب به عنوان جاسوس و .... دچار شدند.
اگر مردم یاد بگیرند مثل مسئولان از این شبکه‌ها استفاده درست کنند نه‌تنها استفاده‌ش اشکالی نداره بلکه خوب هم هست.
مثل تفاوت دو فرد هست که ماهواره دارند. یکی باهاش شبکه ولایت و المنار حزب‌الله رو می‌بینه و یکی باهاش شبکه‌های پورنو. طبیعیه که استفاده اولی خیلی هم خوب و بلکه واجبه و برای فرد دوم، ممنوع و حرام.
لذا با کمال احترام، حرف‌تون از اساس اشتباهه
آقای حامد
ببخشید یعنی به قول شما همه مردم خلافکار هستن و همه مسوولان درستکار و حکم خودتون رو صادر کردین.
انوقت میشه بفرمایید کی میخاد تشخیص بده و کنترل کنه که مردم استفاده صحیح دارند یا نه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">