ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وام‌ شرکت‌های ISP تا 15 روز آینده پرداخت می‌شود

| دوشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۸۴، ۰۵:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

نایب رییس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های اینترنتی، گفت: در حال حاضر پرونده‌ی درخواست وام شرکت‌های ISP به تصویب کمیته‌ی تخصصی رسیده و پرونده‌ها جهت ارائه‌ی وام به پست بانک ارسال شده که ظرف 15 روز آینده به مرحله‌ی پرداخت خواهد رسید.

«علیرضا علمی» در گفت‌وگو با(ایسنا)، در خصوص فعالیت‌های انجمن در راستای اعطای وام به ISPها در سراسر کشور اظهار داشت: ابتدا در میان گروه‌هایی که وام به آن‌ها تعلق می‌گرفت برای شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنتی مکانی وجود نداشت ولی با تعاملاتی که انجمن با مسوولان پرداخت اعطای وام انجام گرفت مقرر شد که سهمی هم به شرکت‌های ISP تعلق گیرد.

وی ادامه داد: شرکت‌های متقاضی وام پس از کارشناسی باید به تایید انجمن برسد و بسته به حجم فعالیت بدون ارائه‌ی طرح فقط جهت کمک به کسب و کار وام‌هایی تا سقف پانصد میلیون ریال تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اعطای این‌گونه وام‌ها به شدت مورد استقبال اعضای انجمن قرار می‌گیرد گفت: با توجه به استقبال فراوان اعضای انجمن و محدودیت زمانی که تا پایان کار دولت داشتیم مجبور شدیم ظرف مدت 10 روز مدارک متقاضیان را تکمیل و به دفتر اجرایی فناوری اطلاعات وزارت ICT ارسال کنیم.

وی تصریح کرد: حجم کار بسیار بالا بود ولی در نهایت با همکاری مسوولان دفتر توسعه‌ی فناوری اطلاعات این امر به سرعت محقق شد و با پذیرش کار کارشناسی انجمن پس از بررسی موارد جهت تصویب به کمیته دوم ارسال نموده‌اند.

دبیر انجمن ISP در ادامه اثرات مثبت ارائه‌ی این‌ گونه تسیهلات به مجموعه‌های فعال در کشور اشاره کرد و گفت: اعطای این‌گونه وام‌ها جو مساعدی را در میان فعالان ISP ایجاد کرده چرا که این‌گونه تسهیلات نه تنها از ورشکستگی ISPها جلوگیری می‌کند بلکه این فرصت را فراهم می‌کند تا با فراغ بال به دنبال ارائه‌ی خدماتی برتر با استفاده از تکنولوژی‌های نوین باشند که در نهایت به نفع کشور و مردم خواهد بود.

علمی در ادامه گفت: انجمن ISP در آینده تصمیم دارد که با مراکز دیگری هم که توان ارائه اینگونه تسهیلات را دارند وارد مذاکره شود.

علمی با بیان این‌ که پرونده‌ی اعطای وام‌ها بسته نشده است، گفت: کماکان امکان پرداخت وام به شرکت‌هایی که اقدامی برای گرفتن تسیهلات نکرده‌اند وجود دارد و کلیه‌ی ISPها در سراسر کشور و حتی آن‌هایی که عضو انجمن ISPها نیستند می‌توانند با مراجعه به انجمن و ارائه‌ی مدرک، درخواست تسهیلات کنند که به محض شروع به کار دولت جدید نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام می‌گردد.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدوارم با ارائه‌ی اینگونه حمایت‌ها در آینده، شاهد حذف ISPها از صحنه رقابت در صنعت IT نباشیم و موج اشتغال نیروهای متخصص در این مجموعه‌ها پشتوانه‌ی محکمی برای دولت آینده باشد.

  • ۸۴/۰۵/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">