ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در واکنش به جدیدترین ارزیابی های انجام شده که ایران را در رتبه ششم پایین ترین کشورها از نظر سرعت اینترنت قرار داده است گفت: کندی سرعت اینترنت مربوط به شرکت ارتباطات زیرساخت نیست و به ضوابط و مقرراتی برمی گردد که در کشور گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، موسسه آکامای در گزارش جدید خود از وضعیت اینترنت جهان، بار دیگر ایران را به عنوان یکی از کم سرعت ترین کشورهای جهان معرفی کرده و رتبه ششم پایین ترین سرعت اتصال به اینترنت را به ایران اختصاص داده است.

در این راستا محمود خسروی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت امروز شنبه در نشست خبری که همزمان با سالگرد تاسیس این شرکت برپا شد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر اظهار داشت: سرعت اینترنت بیشتر به اپراتورهایی برمی گردد که این سرویس را ارائه می کنند و این مسئله مربوط به ضوابط و مقرراتی است که در کشور گذاشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه سرعت 128 کیلوبیت درثانیه که هم اکنون به عنوان حداکثر سرعت دسترسی اینترنت برای کاربران خانگی درنظر گرفته شده است نسبت به دیگر کشورها بسیار پایین است ادامه داد: هم اکنون اتحادیه جهانی مخابرات سرعت کمتر از 512 کیلوبیت در ثانیه را اینترنت پرسرعت نمی داند و برخی کشورها حتی اینترنت کمتر از یک مگابیت و دو مگابیت در ثانیه را اینترنت پرسرعت نمی دانند.

خسروی افزود: براین اساس در برنامه پنجم توسعه کشور نیز پیشنهاد شده که حداقل سرعت اینترنت برای استفاده کاربران خانگی 512 کیلوبیت درثانیه باشد اما باید توجه داشت که این موضوع مربوط به شرکت ارتباطات زیرساخت نبوده و این شرکت شبکه داخلی خود را از نظر پهنای باند بسیار بیشتر از آنچه که مورد استفاده قرار می گیرد گسترش داده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت شبکه پهنای باند کشور را در حال حاضر مانند اتوبانی دانست که هیچ ماشینی از آن عبور نمی کند و به مهر گفت: ما این شبکه را ایجاد کرده ایم اما باید لایه های دسترسی و دیتا سنتر و شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود تا بتوان از این بستر استفاده کرد.

وی با اشاره به ظرفیت 85 گیگابیتی شبکه داخلی پهنای باند و نیز راه اندازی فاز سوم شبکه IP داخلی که این ظرفیت را به 470 گیگابیت افزایش می دهد ادامه داد: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و برقراری ارتباط کاربران در داخل کشور، محدودیت 128 کیلوبیت برثانیه برداشته خواهد شد و کاربران به شبکه ملی اینترنت با سرعت بالا دسترسی پیدا خواهند کرد.

به گزارش مهر، براساس گزارش موسسه آکامای کشورهای لبنان، ازبکستان، لیبی، بولیوی، نیجریه، ایران، اندونزی، نپال، هند و سوریه در راس کشورهایی هستند که کم سرعت ترین اینترنت را دارند.

در میان لیست 100 تایی شهرهایی که پرسرعت ترین اتصال به اینترنت را در جهان به خود اختصاص داده اند نیز 61 شهر به ژاپن، پنج شهر به کره جنوبی و هنگ کنگ اختصاص دارند. همچنین سریعترین شهر اروپایی شهر "لایز" نروژ و پر سرعت ترین شهر آمریکا ریورساید کالیفرنیا است.

  • ۹۰/۰۵/۰۸

نظرات  (۱)

shoma sad sale digam inja benevisy bar akasy ahamiyat nadare chon nmikhan mardom sorate ziyad dashte bashan chandin sale daram saite shoma ro mikhonam faghat hamin chizaro minivisin khaste nabashin ama neveshtan ham mage fayede dare???

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">