ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واکنش ترامپ به آزادی مدیر مالی هوآوی چین

| چهارشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس جمهور آمریکا به آزادی مدیر مالی هوآوی چین که در کانادا و به اتهام نقض تحریم‌های ایران بازداشت شده بود واکنش نشان داد.

به گزارش تسنیم ، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که با وجود خشم و ناراحتی‌ها به دلیل قتل جمال خاشقجی اما از "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان دفاع می‌کند.

وی تاکید کرد که بن سلمان هم اکنون امور عربستان را در دست دارد و درباره تلاش‌ها در داخل خاندان حاکم در عربستان برای جلوگیری از به قدرت رسیدن بن سلمان نشنیده‌ام.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد که ممکن است که آزاد شدن مدیر مالی شرکت هوآوی چین بخشی از یک توافق تجاری گسترده‌تر با چین باشد.

ساعتی پیش دادگاه عالی کانادا مدیر مالی شرکت هوآوی چین را با وثیقه‌ای به ارزش 10 میلیون دلار آزاد کرد.

کانادا شنبه هفته پیش خانم منگ را در شهر ونکوور دستگیر کرده بود. این مدیر ارشد شرکت هواوی متهم است که به دروغ به بانک انگلیسی HSBC اعلام کرده است که شرکت او از قوانین تحریمی آمریکا علیه ایران تبعیت کرده است، در حالی که ظاهرا یکی از شرکت های زیرمجموعه هواوی این تحریم ها را نقض کرده است.

طبق اعلام وزارت خارجه چین، به سفیر کانادا در پکن اعلام شده است که بازداشت خانم منگ عملی "بسیار شنیع" است و از دولت کانادا خواسته شده است تا فورا وی را آزاد کند.

چین به کانادا هشدار داده بود که عدم آزادی مدیر ارشد هواوی عواقب زیادی در پی خواهد داشت.

کانادا منگ را به درخواست مقامات قضایی آمریکا دستگیر کرده و"جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا مدعی شده بود که هیچ انگیزه سیاسی در بازداشت مدیر مالی شرکت هوآوی چین وجود نداشته است.

 

تبعه کانادایی دستگیر شده در چین به نقض قانون متهم شد

وزارت خارجه چین اعلام کرد، تبعه کانادایی که در پکن دستگیر شده است، احتمالا قوانین مربوط به سازمان‌های غیر دولتی خارجی در چین را نقض کرده است.

به گزارش فارس، چین اعلام کرد که تبعه کانادایی که در این کشور دستگیر شده، احتمالا قوانین مربوط به سازمان‌های غیردولتی خارجی را نقض کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، «لو کانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه اعلام کرد: «اگر «مایکل کاوریگ»کارمند گروه بین‌المللی بحران  (ICG)  اقداماتی را برای این گروه در چین انجام داده است بدون اینکه آنها را ثبت کرده باشد، در این صورت قانون مربوط به شرکت‌های خارجی غیر دولتی در چین را نقض کرده است.»

گروه بین‌المللی بحران هم امروز اعلام کرد که خواستار دسترسی کنسولی به کاوریگ شده اما هیچ اطلاعاتی از چینی‌ها دریافت نکرده است.این گروه در بیانیه‌ای که برای خبرگزاری رویترز فرستاده است، تائید کرد که نیروهای امنیتی چین دوشنبه شب، کاوریگ را در پکن دستگیر کرده‌اند.

بامداد پنجشنبه (۱۵ آذرماه) اعلام شد که کانادا بنا به درخواست مقام‌های آمریکایی«منگ وان‌ژو»  یکی از مدیران ارشد شرکت فناوری ««هوآوِی» که متهم به نقض تحریم‌ها علیه ایران است را دستگیر کرده و قصد دارد وی را به آمریکا مسترد کند. 

این اقدام با واکنش تند چین مواجه شد. سخنگوی سفارت چین در کانادا گفت: «چین، به شدت با اینگونه اقدامات که به حقوق انسانی قربانی لطمات جدی وارد می‌کند مخالف است و مراتب اعتراض خود را اعلام می‌کند.»

سرانجام بامداد امروز دادگاهی در کانادا طی حکمی «منگ وان‌ژو» را به قید وثیقه آزاد کرد.

  • ۹۷/۰۹/۲۱

هواوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">