ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واکنش سریع مدیر تلگرام به دولت اندونزی

| يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

اقدام مسئولان کشور اندونزی در فیلتر کردن شبکه پیام‌رسان تلگرام واکنش مدیر و مؤسس این شبکه را برانگیخت.

مسئولان اجرایی و سیاسی اندونزی با هدف مقابله با اقدامات احتمالی تروریستها و افراط‌گرایان از تلگرام، اقدام به مسدودسازی و فیلترینگ این پیام‌رسان موبایلی در کشورشان کردند.

اندونزی هم‌اکنون در بحبوحه طغیان مجدد درگیریها و جنگ‌طلبیهای داخلی است و بیشتر حملات خونین در این کشور که دارنده بیشترین جمعیت مسلمان است، با الهام گرفتن از گروه تروریستی داعش صورت می‌گیرد. 

چند ماه پیش (مِی 2017) طی حمله‌ای تروریستی به یک ایستگاه اتوبوس در جاکارتا (پایتخت اندونزی)، سه افسر پلیس و تعدادی شهروند کشته شدند.

لذا نگرانیها از افزایش حضور و نفوذ گروه تروریستی داعش در جنوب شرقی آسیا شدت یافت و به همین دلیل مقامات این کشور اقدام به مسدود کردن سرویس پیام‌رسان تلگرام در اندونزی کردند.

به گزارش تسنیم آنها معتقدند تلگرام، پیام‌رسانی است که در میان اعضای گروه تروریستی داعش و هواخواهان آن از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

در همین راستا پاول دورف؛ مدیر تلگرام در پیامی نوشت:
«بسیاری از برنامه‌های پیشنهادی تلگرام از اندونزی آمده است و در حال حاضر چندین میلیون کاربر در این کشور زیبا داریم؛ من شخصا یکی از علاقه‌مندان به این کشور هستم و مدت زمان کوتاهی در آن کشور بوده و دوستان زیادی آنجا دارم.

لذا زمانیکه متوجه شدم مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اندونزی تصمیم به فیلتر کردن تلگرام در این کشور گرفته‌اند بسیار ناراحت شدم.

مسئولان اجرایی این وزارتخانه ظاهرا اخیرا طی ایمیلی لیستی از کانالهای عمومی تلگرام که شامل محتوای تروریستی می‌شد را برای ما فرستادند اما تیم ما قادر به پردازش سریع آن نبود.

متأسفانه من هم در جریان این تقاضا نبودم که نهایتا منجر به اتخاذ چنین تصمیمی از سوی آن وزارتخانه شد؛ برای حل مشکلات مربوط به این وضعیت، ما سه راه‌حل ارائه می‌دهیم:

1.    ما تمام کانالهای عمومی با محتوای تروریستی را که پیش از این توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ما گزارش شده بود را فیلتر کردیم.
2.    در پاسخ به ایمیل این وزارتخانه پیشنهاد راه‌اندازی کانالی مستقیم ارتباطی را دادم که به ما اجازه می‌دهد در مواجهه و شناسایی تبلیغات تروریستی مؤثرتر عمل کنیم و به مسدودسازی آنها در آینده بپردازیم.
3.    تیمی از مدیران با تسلط به زبان و فرهنگ کشور اندونزی تشکیل دهیم تا به این طریق بتوانیم به سرعت و درستی، گزارشهای مربوط به کانالهای با محتوای تروریستی را تحلیل کنیم.
وی همچنین در پایان این پیام همچون گذشته گفته است که ما دوست‌دار تروریست نیستیم و هر ماه، هزاران کانال گروه تروریستی داعش را مسدود و گزارش آن را ارائه می‌کنیم.

  • ۹۶/۰۴/۲۵

تلگرام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">