ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چین پس از ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک در دستگاه های دولتی توسط استرالیا، از این کشور خواست تا با همه شرکت‌ها از جمله تیک‌تاک منصفانه رفتار کند.
به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی چین روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ممنوعیت تبعیض‌آمیز استرالیادر تمام دستگاه‌های دولتی فدرال در مورد تیک‌تاک  به منافع کسب‌وکارها و عموم مردم استرالیا آسیب می‌زند و از کانبرا خواست تا با همه شرکت‌ها منصفانه رفتار کند.

در بیانیه آمده است: «استرالیا با تیک‌تاک متفاوت از سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی رفتار کرد و اقدامات محدودکننده تبعیض‌آمیز را اتخاذ کرد که برای حفظ امنیت ملی استرالیا مفید نیست.»

چین همچنین از استرالیا خواست تا محیط مساعدی برای همکاری های اقتصادی و تجاری دوجانبه ایجاد کند.

استرالیا روز سه شنبه گذشته به دلیل نگرانی های امنیتی استفاده تیک تاک را در همه دستگاه های دولتی فدرال ممنوع کرد. این ممنوعیت روی نگرانی‌هایی تاکید می‌کند که چین می‌تواند از شرکت مستقر در پکن، برای جمع‌آوری داده‌های کاربران جهت پیشبرد برنامه سیاسی خود استفاده و منافع امنیتی غرب را تضعیف کند.

پس از آن تیک تاک گفت که از تصمیم استرالیا به شدت ناامید شده است. مارک دریفوس، دادستان کل استرالیا در بیانیه ای گفت: این ممنوعیت در اسرع وقت عملی خواهد شد و افزود که معافیت ها تنها بر اساس مورد به مورد و با اقدامات امنیتی مناسب اعطا می شود.

موج گسترده ای از محدود سازی تیک‌تاک در آمریکا و کشورهای غربی به راه افتاده است به گونه ای که آمریکا به تازگی مدیر عامل تیک تاک را به مجلس فراخوانده است و از او در مورد این پلتفرم استنطاق کرده است. پیش از این ترکیه تیک تاک را به دلیل اقدامات ضعیف حفاظت از داده ها، 1.75 میلیون لیره جریمه کرده بود.

نهاد اجرایی اتحادیه اروپا هم هزاران کارمند خود را از استفاده تیک تاک منع و اعلام کرده بود که این اقدام با هدف محافظت از کمیسیون در برابر تهدیدات و اقدامات امنیت سایبری انجام می‌شود.

  • ۰۲/۰۱/۲۰

تیک تاک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">