ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران
به منظور ساماندهی نحوه استفاده بهینه از امکانات ارتباطی مازاد سایر دستگاهها، «شرایط و ضوابط واگذاری امکانات ارتباطی مازاد دستگاهها به ارائه‌کنندگان مجاز شبکه و خدمات ارتباطی» تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر عمیدیان دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از تصویب این طرح در این کمیسیون خبر داد و گفت: در حال حاضر برخی از دستگاهها از امکانات ارتباطی مانند فیبرنوری به شکل اختصاصی استفاده می‌کنند و عدم بهره‌برداری بهینه از این امکانات که با سرمایه ملی ایجاد شده‌اند زمینه تصویب این شرایط و ضوابط را در کمیسیون فراهم کرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اشاره به اینکه دستگاهها باید امکانات ارتباطی مازاد در اختیار خود شامل کانالها و داکت‌های مخابراتی، فیبر تاریک، دکل و فضا را براساس فراخوانی که از سوی رگولاتوری منتشر می‌شود، اعلام ‌کنند، گفت: دستگاهها پس از ثبت اطلاعات مربوطه، می‌توانند این امکانات را در قالب قرارداد همکاری، اجاره و یا واگذاری در محدوده شبکه مادر مخابراتی فقط در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت و در قلمرو فعالیت تعیین شده در موافقتنامه پروانه صرفا در اختیار دارندگان مجاز پروانه فعالیت از سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیوئی قرار دهند.

عمیدیان تاکید کرد: براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، شرکت ارتباطات زیرساخت و دارندگان پروانه صرفا مجاز به استفاده از امکانات ارتباطی مازاد آن دسته از دستگاههائی هستند که در فراخوان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی شرکت و امکانات ارتباطی مازاد خود را اعلام کرده‌اند. همچنین برای واگذاری فیبر تاریک کسب مجوز از کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ضروری است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تعرفه واگذاری این امکانات گفت: تعرفه امکانات ارتباطی مازاد دستگاهها براساس توافق و با رعایت شرایط رقابتی خواهد بود. اما در مواردی که برای امکانات ارتباطی مشمول این مصوبه، تعرفه‌های مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات وجود داشته باشد و یا در آینده تعرفه این امکانات از سوی کمیسیون تعیین شود، چارچوب تعرفه‌های مصوب کمیسیون باید رعایت شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">