ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واگذاری تلفن در روستاها به روز می شود

| سه شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۸۶، ۰۲:۳۷ ب.ظ | ۱ نظر

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران, از به روز رسانی واگذاری تلفن ثابت در کلیه روستاهای کشور در سال 86 و 87 خبر داد.

مهندس صابر فیضی, درگفت و گو با خبرنگار ایلنا, با تاکید بر خصوصی‌‏سازی به عنوان اولویت وزارت ارتباطات در سال 86، تصریح کرد: در صدد هستیم علاوه بر اولویت قرار دادن خصوصی‌‏سازی در دستور کارمان, نسبت به بروز سازی تلفن ثابت در روستاهای کشور در عرض 2 سال از لحاظ جمعیتی اقدام کنیم.

وی، با اشاره به توسعه ارتباطات روستایی، اظهارداشت: در خصوص تجهیز دفاتر ICT روستایی طبق برنامه چهارم توسعه باید سالانه 2 هزار روستا به این دفاتر مجهز می‌‏شدند که از این لحاظ از برنامه عقب نیستیم؛ اما از لحاظ آموزش نیروهای انسانی تا حدی فاصله داریم.

مهندس فیضی، از تجهیز 4 هزار و 500 دفتر ICT روستایی در کشور خبر داد و یادآورشد: 3 هزار و 600 دفتر ICT از این تعداد نسبت به خدمات پست و مخابرات فعالیت دارند و نیز یکهزار 800 شعبه پست بانک در این دفاتر راه‌‏اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران, توسعه ارتباطات تلفن ثابت روستایی را شامل تلفن‌‏های بی‌‏سیم (WLL) و کابلی دانست و تصریح کرد: باید به نقطه‌‏ای برسیم که تلفن ثابت در روستاها به روز خریداری شود.

مهندس فیضی، از حذف کد داخل استان در تلفن ثابت به عنوان دیگر برنامه‌‏های شرکت مخابرات خبر داد و گفت: به میزان کاهش درآمد از این حذف, افزایش تعرفه خواهیم داشت.

وی، با بیان این که شورای اقتصاد باید افزایش تعرفه را تعیین کند, افزود: مجلس با حذف کد بین شهری موافقت کرده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران, در توضیح افزایش تعرفه تلفن ثابت با حذف کد بین شهری، اظهارداشت: با حذف کد بین شهری تلفن ثابت درآمد مخابرات 3/16 درصد کاهش می‌‏یابد که پیشنهاد ما به شورای اقتصاد افزایش 16 درصدی تعرفه تلفن ثابت بوده است.

مهندس فیضی، از برقراری سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت پس از اجرای خصوصی‌‏سازی شرکت‌‏های مخابراتی خبر داد.

  • ۸۶/۰۱/۱۴

نظرات  (۱)

  • علیرضا گل کاری
  • در حالی که از به روز رسانی واگذاری تلفن ثابت در روستاها سخن به میان آمده و در میان ادعای به روز شدن واگذاری تلفن ثابت در شهرها اما هنوز در شهری مانند شیراز که شخصا پیگیر یک مورد بودم برای واگذاری 2 عدد خط تلفن ثابت جوابی جز نامشخص بودن زمان واگذاری نشنیدم. و مسئول مربوطه بیان کرد که قبلا قول 2 تا 3 ماهه یا حتی زودتر میدادیم ولی حالا همین را هم با اطمینان نمیتوانیم بیان کنیم. قابل ذکر است که مکان مورد درخواست تلفن ثابت تا مرکز تلفن مخابرات کمتر از 900 متر فاصله دارد.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">