ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ‌گفت:‌ در حال حاضر با واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی موافقت شده است، اما واگذاری آن به مردم، به احتمال بسیار در سال 86 انجام می‌گیرد و تعرفه‌های آن نیز مانند سیم‌کارت‌های اعتباری تالیا است و درواقع سرویس مشابه تالیا را ارایه می‌دهد.

صابر فیضی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره‌ی افزایش اختلالات اخیر در شبکه‌ی تلفن همراه اظهار کرد:‌ تا زمانی که به‌سازی شبکه‌ با توسعه همراه باشد، به طور معمول اختلال نیز در آن وجود دارد؛ در تمام دنیا نیز این امر قابل قبول است؛ اما در تلاشیم در عرض یک سال میزان تلفن همراه را در کشور به حالت پایدار برسانیم و به همین علت اپراتورهای دیگر را وارد عرصه‌ی رقابت کرده‌ایم.

وی با اشاره به این که توسعه‌ی شبکه‌ی تلفن همراه در هیچ جای دنیا به اندازه‌ی شتاب توسعه در کشور ما نیست، تصریح کرد: این توسعه‌ تا زمانی ادامه خواهد داشت که تقاضای تلفن همراه در کشور به اشباع برسد و به عبارت دیگر این اپیدمی ‌باید به وجود آید که هر فردی صاحب یک تلفن همراه باشد.

فیضی درباره‌ی تعیین میزان قیمت ثبت سیم‌کارت در بهمن 85 نیز گفت:‌ قیمت سیم‌کارت را تنها مخابرات تعیین نمی‌کند، چراکه بخشی از درآمد دولت متاثر از فروش سیم‌کارت است و بر این اساس گفته‌ایم که قیمت سیم‌کارت در دور جدید زیر 300 هزار تومان است، اما هنوز قیمت دقیق آن قطعی نشده است.

او درباره‌ی این که اگر در بهمن‌ماه ثبت‌نام سیم‌کارت دولتی انجام شود، چه زمانی نسبت به واگذاری آن اقدام خواهد شد، ‌گفت: وقتی ثبت‌نام انجام و پرونده‌های اطلاعاتی متقاضیان تکمیل شد، می‌توانیم واگذاری سیم‌کارت را آغاز کنیم؛ احتمالا این امر تا فروردین ماه سال 86 امکان پذیر خواهد شد.

وی ادامه داد: در برخی از شهرهای کوچک نیز در تلاشیم واگذاری را به روز کنیم و در شهرهای بزرگ نیز بیشتر هدف ما فعالیت اپراتورهای خصوصی و اشباع شدن بازار از این طریق است.

فیضی در خصوص زمان برگزاری مرحله‌ی دوم مزایده‌های رند تلفن همراه گفت: تاخیر در زمان برگزاری مزایده مرحله‌ی دوم به علت مشخص نشدن قیمت‌های پایه است، چراکه واگذاری‌های جدید تا حدودی بر بازار سیم‌کارت تاثیر خواهد داشت،‌ از این رو کارشناسان امر در کل استان‌ها نظرسنجی به عمل خواهند آورد و قیمت‌ها بر همان مبنا تعیین می‌شوند.

او با اشاره به این که مزایده‌ در دوره‌ی بعد در تمام استان‌های کشور برگزار خواهد شد، گفت:‌ قرار است در هر استان 500 شماره‌ی رند به مزایده‌ گذاشته شود که در کل 15 هزار سیم‌کارت در این دور در کل کشور به مزایده گذاشته می‌شود.

وی در پایان افزود: به دنبال درآمدزایی در زمینه‌ی سیم‌کارت‌های اعتباری نیستیم و بیشتر هدفمان پوشش شهرهای کوچک است، از این رو در تلاشیم با ایجاد زمینه رقابت، اپراتورهای خصوصی در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشند.

  • ۸۵/۰۹/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">