ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون پیشین IT وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وجود نهادهای موازی از چالش‌های پیش روی معاونت فناوری اطلاعات به شمار می‌رود و وزارت ارتباطات باید از فعالیت‌های موازی در این حوزه جلوگیری کرده و حرکتی هماهنگ برای برنامه‌ریزی‌های و توسعه شکل دهد.

دکتر «محمدرضا صدری» در گفت‌وگو با(ایسنا) در مورد اقدامات و اولویت‌هایی که باید در معاونت فناوری اطلاعات وزارت ICT مورد توجه قرار داده شود، با اشاره به این که طی پنج سال گذشته نظام فناوری اطلاعات در سطح وزارت ارتباطات، به عنوان متولی فرابخشی این حوزه، تدوین شده است، اظهار داشت: وزارت ارتباطات در این بخش باید مانع از موازی کاری ارگان‌های مختلف دخیل در امر فناوری اطلاعات جلوگیری کرده و کار را با اقتدار پیش برد، زیرا وجود نهادهای موازی به عنوان یکی از چالش‌های پیش رو به شمار می‌رود‌.

وی در توضیح این مطلب افزود: وزارت ارتباطات باید از فعالیت موازی در شوراهایی مانند شورای عالی انفورماتیک، شورای عالی اطلاع‌رسانی و همچنین کسانی که در سازمان مدیریت و یا نهاد ریاست جمهوری تحت عنوان دولت الکترونیک فعالیت دارند، جلوگیری کرده و حرکتی هماهنگ برای برنامه‌های توسعه شکل دهد. وی خاطر نشان کرد: با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده، وزارت ارتباطات در جایگاهی است که می‌تواند با نظارت بر عرصه‌ی ICT در کشور، توسعه را به خوبی و از زاویه‌ای هماهنگ ادامه دهد.

وی در مورد اولین اقداماتی که باید توسط معاونت جدید فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات مورد توجه قرار گیرد، گفت: تشکیل کمیسیون راهبردی فناوری اطلاعات و تعیین متخصصانی که باید در این کمیسیون و شورای عالی فناوری اطلاعات حضور یابند، از مهمترین اولویت‌های کاری است.

وی با بیان این که بحث استراتژی پلن IT وزارتخانه، تکمیل پایگاه مناقصات الکترونیک وزارت ارتباطات وحرکت به سمت توسعه‌ی بحث IT در خود وزارتخانه و شرکت‌ها و بخش‌های زیرمجموعه‌ی آن از دیگر اولویت‌های کاری به شمار می‌رود، گفت: توسعه‌ی IT در خود وزارت ومجموعه‌های وابسته، به توسعه‌ی خدمت‌رسانی به مردم و فراهم کردن زمینه‌ی دسترسی همه به ابزار IT منجر خواهد شد.

صدری افزود: روابط مردم باید با شرکت‌های زیرمجموعه‌ی وزارت همچنین بحث مشتری مداری و خدمت‌رسانی به آن‌ها در چارچوب فناوری اطلاعات تعریف شود.

وی با بیان این که نظام ملی فناوری اطلاعات از جمله‌ی دیگر اقدامات اساسی به شمار می‌رود، افزود: ادامه‌ی حرکت به سمت دولت الکترونیک از دیگر اقداماتی است که باید ابتدا در حوزه‌ی وزارت ارتباطات و شرکت‌های زیرمجموعه صورت پذیرد.

  • ۸۴/۰۶/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">