ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ورود نخستین اپراتور ماهواره به کشور

| يكشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات از ورود اپراتور ماهواره به بازار ICT کشور خبر داد و گفت: دارنده پروانه باید ماهواره‌ای تهیه کند و با دریافت نقطه مداری از سازمان فضایی، به متقاضیان خدمات ماهواره‌ای ارتباطی ارائه کند.

علی‌اصغر عمیدیان اظهار داشت: اپراتور جدیدی به عنوان اپراتور ماهواره به جمع بازیگران بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در مرحله نخست باید سیاست‌های تدوین پروانه اپراتور ماهواره تدوین شود و در مرحله بعد اصول حاکم بر پروانه این اپراتور در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب می‌رسد که در نهایت پروانه اپراتور اعطا خواهد شد.

وی گفت: اپراتور ماهواره اپراتوری است که خدمات ماهواره‌ای را به متقاضیان استفاده از این خدمات مانند SAP‌ها (اپراتورهای ارتباطات ماهواره‌ای)، بانک مرکزی، شرکت زیرساخت و ... ارائه می‌کند.

عمیدیان با اشاره به اینکه جلسات متعددی با سازمان فضایی به عنوان متولی قوانین قضایی در کشور برگزار شده، گفت: هم اکنون در مرحله تنظیم سیاست‌ها قرار داریم.

به گزارش فارس معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تمام بهره‌برداران از خدمات این اپراتور می‌توانند به عنوان سرمایه‌گذار در این کنسرسیوم شریک شوند،‌گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان نماینده دولت می‌تواند به عنوان سرمایه‌گذار و بهره‌بردار سهمی در این کنسرسیوم داشته باشند،اما دولت به دنبال سهام کنترلی و مدیریتی در اپراتور ماهواره‌ای نیست.

عمیدیان در خصوص مکانیزم فعالیت این ماهواره تاکید کرد‌: در پروانه اپراتور ماهواره‌ای کنسرسیوم ماهواره‌ای تهیه کند و سازمان فضایی نقطه مداری در اختیار آن قرار دهد و پس از شکل‌گیری اپراتور خدمات‌دهی آغاز خواهد شد.

وی گفت: سیاست‌ها احتمالاً‌ تا آخر هفته جاری نهایی می‌شود،اصول حاکم بر پروانه نیز حداکثر طی دو ماه استخراج خواهد شد و آماده‌سازی پروانه برای صدور حدود 4 تا 5 ماه زمان می‌برد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">