ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعهد وزارت ارتباطات به ایجاد 100 هزار شغل در سال

| سه شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۰۴:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که تا پایان عمر دولت یازدهم نسل چهارم فناروی ارتباطات به تمامی استان های کشور گسترش می یابد.

مهدی محتشمی عصر دوشنبه در جلسه شورای راهبردی مازندران در ساری افزود : هم اکنون زیرساخت نسل سوم در تمامی شهرهای کشور وجود دارد .
وی توسعه متوازن حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در تمامی استان ها را رویکرد جدی دولت یازدهم برشمرد و گفت که وزارت ارتباطات با سرمایه گذاری های زیر ساختی در مناطق مختلف کشور این سیاست را به صورت جدی دنبال می کند.
محتشمی افزایش سه برابری درآمد کشور از بازار آی سی تی را هم دیگر رویکرد دولت یازدهم معرفی کرد و افزود : بر اساس برنامه ششم توسعه ، سهم درآمد کشور از بازار آی سی تی 90 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است .
وی درآمد سال جاری از این محل را 30 تا 35 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که 80 درصد این درآمد در تهران محقق شده است.
قائم مقام وزیر ارتباطات نقش آفرینی استان های دیگر را برای درآمدزایی از این محل با توجه به سرمایه گذاری های زیرساختی انجام شده ضروری دانست و گفت : 80 درصد جمعیت کشور در خارج از تهران زندگی می کنند ولی هم اکنون تنها 20 درصد درآمد بازار آی سی تی را دارند .
محتشمی به تجهیز تمامی روستاهای بالای 30 خانوار کشور به تجهیزات زیر ساخت اینترنت خبر داد و افزود : سال آینده نیز روستاهای بالای 20 خانوار به این زیرساخت مجهز می شوند.
وی توسعه زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستاها را سیاست دولت یازدهم برای تحقق شعار کاهش شکاف دیجیتال دانست و تاکید کرد : سالانه یک میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی در کشور داریم که حدود 20 درصد آنان از رشته های حوزه های آی سی تی هستند.
محتشمی ایجاد سالانه یکصد هزار شغل را تکلیف و تعهد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و از دستگاه های دولتی و شرکت های خصوصی خواست تا برای حضور در عرصه آی سی تی از نیروهای تحصیل کرده این حوزه استفاده کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">