ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، گفت: پرونده الکترونیک سلامت باید تا پایان سال دوم برنامه ششم اجرا می‌شد و وزارت بهداشت باید پاسخگوی تعلل در اجرای آن باشد.
حیدر علی عابدی در گفت‌وگو با خانه ملت، اظهارات مسئولان وزارت بهداشت مبنی بر اینکه دفترچه‌های بیمه درمانی سال 1400 حذف می‌شود را فرار رو به جلو دانست و گفت: وزارت بهداشت باید پرونده الکترونیک سلامت را تا پایان سال دوم برنامه ششم اجرا و نسبت به حذف دفترچه‌های کاغذی اقدام می‌کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت باید پاسخگوی تاخیر در اجرای پرونده الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی باشد، افزود: زمان اعلام شده برای حذف دفترچه‌های کاغذی از سوی وزارت بهداشت بسیار دیر و در واقع وعده سرخرمن است و با اعلام زمان حذف و فرار رو به جلو می‌خواهند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

وی با اشاره به فواید پرونده الکترونیک سلامت، گفت: الکترونیک‌کردن دفترچه‌های درمان، در دسترس بودن اطلاعات بیمار، تسریع در رسیدگی به امور بیماران، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و محیط زیست و سوء استفاده‌های احتمالی در حوزه دارو را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: مهمترین فایده پرونده الکترونیک سلامت مدیریت هزینه‌ها و سطح‌بندی خدمات است؛ در حال حاضر برخی با استفاده از دفترچه و مهر تقلبی داروهای گران‌قیمت را از داروخانه‌ها دریافت و در بازارهایی مانند ناصرخسرو می‌فروشند و با حذف دفترچه درمان‌های درمان از چنین سوء استفاده‌هایی جلوگیری می‌شود.

عابدی یادآور شد: همچنین با الکترونیک کردن دفترچه‌های درمان بیمار نمی‌تواند همزمان به چندین پزشک مراجعه کند و پزشک عمومی باید بیمار را به پزشک متخصص ارجاع دهد البته اگر بیمار به طور مستقیم خواست به پزشک متخصص مراجعه کند باید هزینه اش را خود بپردازد و از بیت المال پرداخت نمی‌شود که در نهایت موجب مدیریت هزینه‌ها می شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: در واقع جلوگیری از صدور دفترچه‌های تقلبی و فروش داروهای گران قیمت در بازار سیاه، مدیریت هزینه‌ها برای بیمه‌ها، قرار گرفتن بیمار در سیستم ارجاع و برچیده شدن و صف‌های طولانی و لیست های انتظار از جمله فواید و مزایای اجرای پرونده الکترونیک است./

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">