ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در حالی که مسوولان وزارت ورزش و جوانان بارها وعده برخورد با سایت های همسریابی را داده اند، اما اکنون و در جدیدترین اظهار نظر مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان می گوید: شناسایی و برخورد با سایت های غیرمجاز همسریابی از وظایف این وزارت خانه نیست.
فناوران- سایت های همسریابی چندین سال است که در کشور به صورت غیر مجاز و بدون نظارت هیچ نهادی فعالیت کرده و سودهای کلانی در این راه به دست آورده اند.
وزارت ورزش و جوانان خود را متولی این حوزه می داد اما جز به یک سایت (که آن هم با اما و اگر همراه است) به هیچ سایت دیگری مجوز نداده است.
با این حال مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان روز گذشته در گفت وگو با فارس با بیان اینکه شناسایی و برخورد با سایت های غیرمجاز همسریابی از وظایف وزارت ورزش و جوانان نیست، گفت: درخصوص برخورد با افرادی که در زمینه همسریابی فعالیت های غیرمجاز دارند، خلاء قانونی وجود دارد.
ناصر صبحی گفت: شناسایی سایت های غیرمجاز همسریابی برعهده وزارت ورزش و جوانان نیست، چون ما اصلا متولی این موضوع نیستیم. فعالیت در دفتر ازدواج و تعالی خانواده شامل ارایه مجوز به یکسری مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره ازدواج و خانواده است که ممکن است هرکدام سایتی نیز داشته باشند که نظارت بر عملکرد این سایت ها از وظایف وزارت ورزش و جوانان است. 
وی ادامه داد: اما رصدهای لازم نیز انجام می شود و هر کسی که در حوزه زنان و خانواده فعالیتی انجام می دهد اگر خارج از ضوابط و مجوز باشد، از طریق نهادهای قانونی پیگیری و موضوع را اطلاع رسانی می کنیم، مثلا به ناجا، پلیس فتا، وزارت ارشاد و وزارت کشور اطلاع رسانی می کنیم و مسوولیت اصلی ما پاسخگویی در مقابل آن دسته از مراکزی است که وزارت ورزش و جوانان به آنها مجوز داده است. 
مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: با دستگاه هایی که در این زمینه فعالیت مشترک دارند مانند وزارت فرهنگ، وزارت کشور، پلیس فتا و ناجا جلسات هم اندیشی منظمی برگزار می کنیم و کارها رصد می شود تا هر کسی حسب وظایف خود اقدامات لازم را انجام دهد. 
صبحی افزود: اما بزرگ ترین معضل در زمینه برخورد با سایت های غیرمجاز همسریابی، خلاء قانونی در برخورد با این موارد است و تا قانونگذار تکلیف دستگاه ها را در این زمینه مشخص نکند، افراد سودجو به راحتی می توانند از این وضعیت سوءاستفاده کنند. 
این در حالی است که صبحی در فروردین ماه امسال گفته بود: یکی از اقداماتی که برای سال جاری در دستور کار قرار داده ایم، ساماندهی سایت های همسریابی و همسان گزینی در کشور است؛ چراکه متاسفانه هم اکنون به دلیل اینکه نظارتی روی این موضوع وجود ندارد و برخی افراد با هدف تغییر در وضعیت مالی خود اقدام به راه اندازی این سایت ها کرده اند و حتی شاهد راه اندازی کانال ها و صفحاتی در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی هستیم بدون اینکه افراد تخصص و مجوزهای لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: این سایت ها از نظر اقتصادی هزینه های گزافی را به مردم تحمیل می کنند و در عین حال مشاوره های بسیار غلطی انجام می دهند. برای جلوگیری از این وضعیت رایزنی های لازم انجام شده است و تلاش می کنیم در همین ماه جلسه ای را با همکاران مان در وزارت کشور داشته باشیم تا بتوانیم لیستی از سمن هایی که از وزارت کشور مجوز فعالیت دارند را تهیه کنیم و سمن هایی که با مجوز وزارت ورزش و جوانان نیز مشغول فعالیت هستند، مشخص کنیم و در نهایت با آنهایی که مجوز دارند جلسه هم اندیشی برگزار کنیم و آنها را نسبت به وظایف شان توجیه کنیم و صرفا سمن ها و NGOهایی که حوزه فعالیت شان ازدواج و خانواده است، در این زمینه فعالیت کنند و بقیه هدایت شوند به موضوعاتی که در آن زمینه مجوز فعالیت دریافت کردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">