ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت ICT متولی جلوگیری از شکست عفاف در وب

| جمعه, ۷ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۱۰:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

به موجب تصویب طرح راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب توسط شورای فرهنگ عمومی کشور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شده است تا از مخدوش شدن حریم عفاف در عرصه تبادل اطلاعات جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس با تصویب این طرح در سال 84 این وزارت خانه نیز مانند دیگر وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر‌دولتی موظف شده است تا به عنوان متولی اصلی فضای اینترنتی به ایجاد فضای امن در تبادل اطلاعات و جلوگیری از مخدوش شدن حریم عفاف در عرصه تبادل اطلاعات اقدام کند.

این وزارت‌خانه همچنین در مسدود کردن سایت‌های ضداخلاقی و ضدحجاب براساس مصوبات کمیته 5 نفره مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز موظف بوده و همچنین باید در ارائه تسهیلات و خدمات ارزان به دستگاه‌ها و NGOهایی که در توسعه عفاف و حجاب فعالیت‌ فرهنگی می‌کنند تمام اقدامات لازم را انجام دهد.

همچنین به موجب این طرح این وزارت‌خانه باید بر تسریع در ایجاد سیستم فیلترینگ هوشمند برای جلوگیری از افزایش بی‌بندوباری در جامعه تأکید داشته و گزارشی 6 ماهه به کمیته در خصوص میزان رجوع کاربران به سایت‌های اینترنتی ضد اخلاقی ارائه کند.

‌برخورد با مؤسسات اینترنتی که دسترسی به سایت‌های غیرمجاز را فراهم می‌کنند، و جلوگیری از فعالیت آن‌ها، ارائه نرم‌افزارهای مرتبط ارزان قیمت به خانواده‌ها به منظور جلوگیری از دسترسی به سایت‌های ضداخلاقی، تأمین امکانات لازم ـ از طریق اینترنت ـ برای وزارتخانه‌ها و نهادها برای گسترش فرهنگی عفاف سه وظیفه و مسئولیت دیگر این وزارت‌خانه است.

  • ۸۶/۰۲/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">