ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دکتر "محمد سلیمانی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و خانم دکتر "جوان فواد معصوم" همتای عراقیش، امروز (چهارشنبه) در تهران با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.
وزیر عراقی دیشب به تهران وارد شد و امشب یادداشت تفاهمی در زمینه مباحث مورد علاقه دو کشور در موضوعات ارتباطی و فناوری اطلاعات با همتای ایرانی خود به امضا می‌رساند.
گفت و گوی صبح امروز دو وزیر که عصر امروز نیز با مذاکرات دیگر اعضای هیاتهای دو کشور ادامه خواهد یافت ، با هدف گنجاندن موضوعات مورد نظر در این یادداشت تفاهم ، انجام می‌شود.
وزیر عراقی در این گفت وگو، بااشاره به مکالمه‌های زایران ایرانی که به عراق سفر می‌کنند، گفت : به دلیل حجم زیاد مسافران زیارتی از ایران به این کشور، خوب است که وزارت ارتباطات ایران نیز درساماندهی این مکالمه‌ها ، مشارکت کند.
سلیمانی نیز با ذکر اینکه تعرفه‌های کنونی متعلق به زمانی بود که ارتباط تلفنی دو کشور از مسیرهای دیگر انجام می‌شد، اظهار داشت: چون حجم ترافیک تلفنی بین دو کشور مخصوصا از سوی مسافران زیارتی، بسیار بالا است ، تجربه نشان داده که اگر از تعرفه‌های مکالماتی کاسته شود، درآمدها افزایش می‌یابد.
وزیر ارتباطات کشورمان همچنین با اشاره به سفر چندی پیش طالبانی رییس جمهوری عراق، به ایران و طرح مباحث مربوط به ارتباطات در این سفر، اظهار امیدواری کرد که با سفر خانم معصوم به ایران، مذاکرات وارد کار اجرایی شود زیرا با حجم بالای مکالمات تلفنی بین دو کشور، ارتباط کابل نوری ایران و عراق سبب صرفه‌جویی قابل توجهی خواهد شد.
وی گفت: در زمینه نرم‌افزاری نیز صحبتهایی با وزیر علوم و تحقیقات کشورمان داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم فعالیتهای مشترکی در زمینه آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات و زیرساختهای ارتباطی برای کارشناسان عراقی داشته باشیم.
خانم معصوم با بیان اینکه کارشناسانی در عراق در زمینه فناوری ارتباطی آموزش دیده‌اند اما به روز نیستند، از این پیشنهاد، استقبال کرد.
سلیمانی همچنین در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد که دانشمندان دو کشور می‌توانند در زمینه اینترنت، فناوری اطلاعاتی و مراکز اطلاعاتی که در دیدار مشترک خود در کنفرانس جامعه اطلاعاتی در تونس (اواخر آبان)، مذاکره شد، به‌خاطر فرهنگ و الفبای مشترک، مشترکا فعالیت کنند.
وزیر ارتباطات عراق فردا (پنجشنبه) تهران را ترک خواهد کرد.

  • ۸۴/۰۹/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">