ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین بهره‌برداری رسمی از شبکه تلفن همراه اعتباری "تالیا"، از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای واگذاری شش میلیون سیمکارت تالیا طی دو سال آینده خبر داد.

"سیداحمد معتمدی"، توجه جدی به‌کیفیت این شبکه و برنامه‌ریزی برای توسعه کمی آن را از ویژگی‌های بارز این طرح عنوان کرد و گفت : با تمام امکانات سعی شده که این شبکه با اصول علمی و فنی دقیق راه اندازی شود و چنان چه این امر عملی و نظارت‌های کافی روی آن اعمال شود،شبکه مخابراتی مطمئن و خوبی خواهیم داشت.

وزیرارتباطات با اشاره به سیر مراحل صدور مجوز و اجرای این طرح گفت:

براساس مجوزهای اولیه باید در اسفندماه سال گذشته این کار اجرا می‌شد، اما با توجه به حجم عظیم کار و مشکلاتی که مجری در اجرا با آن روبه‌رو بود، این پروژه در زمان بسیار مناسبی برای راه‌اندازی آماده شد.

معتمدی با یادآوری تاخیر چندین ماهه بسیاری از پروژه‌هایی که توسط برخی پیمانکاران دولتی اجرا شده، خاطرنشان کرد: بخشی از تاخیر چند هفته‌ای این پروژه به دلیل عدم تخصیص به موقع فضای فرکانسی مورد نیاز این شبکه توسط بخش دولتی بوده است.

وی یکی از دستاوردهای این پروژه را اجرایی شدن یکی از مهم‌ترین مواد قانون برنامه سوم توسعه برای کوچک‌سازی دولت،توجه به مشارکت بیشتر بخش غیردولتی وبهره‌گیری از حداکثر توان داخلی برشمرد.

او گفت: با اجرای این طرح دولت به بخش قابل توجهی از نیاز جامعه پاسخ داد و شرکت مخابرات ایران هم از توسعه تصدی‌گری دولت پرهیز کرد.

وزیرارتباطات بهره‌گیری از حداکثر توان فنی و مهندسی کشور دراجرای این پروژه را از دیگر مزیت‌های آن نسبت به بسیاری از پروژه‌های دیگر برشمرد و افزود: برای ایجاد شبکه تلفن همراه اعتباری،حداکثراستفاده از توان فنی و مهندسی داخلی صورت گرفته و حتی بسیاری از متخصصین ایرانی مقیم خارج نیز با این پروژه جذب کشور شده‌اند.

وی در عین حال بهره‌گیری از توان شرکت‌های خارجی‌را، کاری علمی و عاقلانه دانست و گفت: در این پروژه نیز برهمین اساس از تجربه ‪ tele2‬سوئد که از اپراتورهای معتبر دنیا است به طریق مناسبی استفاده شده است.

معتمدی تاکید کرد: راه‌اندازی این شبکه اثر مثبتی در بهبود شبکه فعلی تلفن همراه کشور دارد،زیرا نبود تعادل بین عرضه و تقاضا در شبکه اول تلفن همراه باعث شده از شبکه فعلی حدود ‪ ۴۰‬درصد بیشتر از شاخص‌های بین‌المللی استفاده شود.

وی گفت: ورود سیمکارت‌های تالیا به بازار در کنار بهره‌برداری از شبکه- دوم تلفن همراه،تا پایان سال‌جاری این فرصت را در اختیار ما قرار می‌دهد که با سرعت بیشتری شبکه مخابراتی کشور به شاخص‌ها و استانداردهای روز دست یابد.

وزیر ارتباطات توسعه شبکه تلفن همراه و ورود سیمکارتهای تالیا را نتیجه عمل به بند ب ماده ‪ ۱۲۴‬قانون برنامه سوم توسعه عنوان کرد و افزود : دولت برای پاسخگویی به تقاضای موجود، با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی و خارجی درصدد اصلاح و توسعه شبکه فعلی تلفن همراه نیز است.

وی از ظرفیت‌سازی برای ‪ ۱/۷‬میلیون شماره سیمکارت درسال گذشته‌و ظرفیت سازی برای ایجاد‪ ۳/۳‬میلیون شماره سیمکارت در سال‌جاری رادر راستای‌برنامه‌ی اصلاح و توسعه شبکه تلفن همراه ارزیابی کرد.

معتمدی گفت : همچنین در سال جاری بخش غیر دولتی دستکم ‪ ۱/۵‬میلیون شماره سیمکارت تالیا و دو میلیون شماره سیمکارت بهره‌بردار دوم تلفن همراه عرضه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که ظرفیت شبکه تلفن همراه کشور در ابتدای برنامه سوم تنها ‪ ۴۹۰‬هزار شماره بود، خاطرنشان کرد: این رقم در سال گذشته از مرز پنج میلیون مشترک فراتر رفت و با توجه به اقدامات صورت گرفته درپایان سال‌جاری از مرز ‪ ۱۰‬میلیون مشترک، در پایان سال آینده از ‪ ۲۰‬میلیون‌مشترک ودر پایان برنامه چهارم توسعه از مرز ‪ ۴۰‬میلیون مشترک خواهد گذشت.

معتمدی تاکید کرد: این وزارتخانه برای توسعه شبکه تلفن همراه کشور با اتخاد یک برنامه و الگوی توسعه مناسب، بهره‌گیری از همه توان داخلی،سرمایه بخش غیردولتی ، تجربه شرکتهای معتبر خارجی و نیز جذب سرمایه‌های خارجی و مهم‌تر از همه رفع انحصارات دولتی موجود، بسترهای جهش بسیار بزرگی‌را فراهم کرده است.

وزیر ارتباطات، در نخستین مکالمه رسمی با سیمکارت تالیا در تماسی با کرمان، با پدر شهیدان جهان آرا که در آزادسازی خرمشهر نقش موثری داشتند، گفت وگو کرد و یاد وخاطر شهیدان دفاع مقدس بویژه‌این عزیزان را گرامی‌داشت.

  • ۸۴/۰۳/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">