ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عمکرد اپراتور چند ملیتی ام.تی.ان-ایرانسل با ابهاماتی مواجه است که مدیران آن نیز قادر به پاسخگویی به برخی رسانه‌ها نیستند. لذا این موضوع مدیران آن را وادار به پنهان شدن از دسترس رسانه‌ها کرد. به این ترتیب بی‌شک رتبه کمترین میزان پاسخگویی به رسانه‌ها را می‌توان به اپراتور زرد داد.

به گزارش موبنا برای نمونه مدیران این اپراتور حتی در طول برگزاری نمایشگاه تلکام و بر خلاف مدیران اپراتورهای اول و مخابرات که به سهولت و به کرات در دسترس تمامی خبرنگاران بودند، یکبار نیز به میان خبرنگاران نیامدند.

این در حالیست که اپراتور اول حدود دو برابر بیشتر از این اپراتور مشترکان تلفن‌همراه در کشور را در اختیار دارد. به هر حال مدیران اپراتور چند ملیتی ام.تی.ان-ایرانسل به روش جدیدی برای رفع تکلیف پاسخگویی خود رسیده‌اند.

این اپراتور سالی یک بار به بهانه جشن سالگرد خود اقدام به برگزاری یک نشست خبری می‌کند که در این خصوص نکاتی قابل توجه است:

نکته اول آنکه در این نشست ده‌ها نفر به عنوان نماینده رسانه‌ها در این نشست حاضر می‌شوند که برخی از این افراد را در سایر نشست‌های خبری نمی‌توان یافت.

نکته دوم آنکه در این نشست‌ها گاه به همه خبرنگاران فرصت طرح یک پرسش هم داده نمی‌شود.

نکته سوم آنکه مدیران این اپراتور در طول سال پاسخگوی اکثر رسانه‌ها نبوده و به این ترتیب انبوه ابهامات درباره عملکرد ایشان به تنها نشست خبری سال ایشان موکول می‌شود که خب به علتی که در پی آمد، مجالی برای طرح بسیاری از پرسش‌ها باقی نمی‌ماند.

نکته چهارم آنکه مدیران این اپراتور به منظور عدم مواجهه با نمایندگان برخی رسانه‌ها که پرسش‌ها، انتقادات و ابهامات دقیق و مبسوطی پیرامون عملکرد اپراتور چند ملیتی ام.تی.ان-ایرانسل دارند، دعوت به عمل نمی‌آورند.

به هر حال به نظر می‌رسد که مدیران اپراتور مذکور بر این تصور باطل هستند که به این ترتیب بقیه خبرنگاران نیز اقدام به انعکاس پرسش‌های خبرنگاران منتقد نکرده و به این ترتیب صدای ایشان نیز به جایی نخواهد رسید.

فارغ از بطلان چنین باوری و وجود رسانه‌های متعدد برای انتشار پرسش‌ها و ابهامات پیرامون عملکرد این اپراتور، به نظر می‌رسد از امروز وظیفه دیگری به وظایف وزیر محترم ارتباطات به عنوان رییس کمیسیون تنظیم مقررات از یک سو و همچنین رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از دیگر سو اضافه شد.

به این ترتیب ایشان باید پاسخگوی پرسش‌ رسانه‌هایی باشند که مدیران اپراتور چند ملیتی ام.تی.ان-ایرانسل قادر به پاسخ به آنها نبوده و به این ترتیب سعی در مسدودسازی صدای بخشی از کاربران این اپراتور را دارند.

بنابراین رسانه‌هایی که اپراتور زرد قادر به مواجهه و پاسخ به ایشان نیست، از امروز در خصوص همه ابهامات و عملکرد شائبه برانگیز این اپراتور، پرسش‌های خود را خطاب به وزیر ارتباطات و رییس رگولاتوری مطرح کرده و به عنوان نمایندگان بخشی از افکار عمومی جویای پاسخ‌های لازم هستند.

  • ۹۲/۰۷/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">