ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وضعیت سرمایه مخابرات شفاف نیست

| دوشنبه, ۶ آذر ۱۳۸۵، ۱۱:۵۴ ق.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات در خصوص واگذاری سهام شرکتهای مخابراتی گفت: سرمایه شرکت مخابرات ایران شفافیت لازم را ندارد و در گذشته اتفاقاتی رخ داده که پنهان بوده است. این امر اکنون در حال بررسی است که پیش‌بینی می‌‌شود تا چند ماه آینده به نتیجه برسد.

محمد سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران و سایر شرکت‌های تابعه، اظهار داشت: سهام شرکت‌های مخابراتی در قالب سهام عدالت و نیز از طریق بورس واگذار خواهد شد و واگذاری کلی و دسته‌جمعی سهام شرکت‌های مخابراتی یکی از مدل‌هایی است که اکنون در حال بررسس کارشناسی آن هستیم.

وی با بیان اینکه هنوز مدل خاصی برای واگذاری سهام شرکت‌های مخابراتی نهایی نشده است، گفت: ودیعه ثبت‌نام سیم‌کارت یکی از مواردی است که کار واگذاری سهام را تا حدودی پیچیده کرده است.

سلیمانی تاکید کرد: سرمایه شرکت مخابرات ایران شفافیت لازم را ندارد و در گذشته اتفاقاتی رخ داده که پنهان بوده است. این امر اکنون در حال بررسی است که پیش‌بینی می‌‌شود تا چند ماه آینده به نتیجه برسد.

وی گفت: سهامدار کردن مشترکان شرکت مخابرات ایران نیز در مدل واگذاری سهام شرکت‌های مخابراتی گنجانده خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه طرح بازنگری تعرفه‌های مخابراتی نیز گفت: بعید به نظر می‌رسد که بازنگری تعرفه‌ها تا پایان سال جاری به نتیجه نهایی برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه در ثبت‌نام سیم‌کارت دولتی سالجاری وزارت ارتباطات با استقبال مناسبی از سوی متقاضیان مواجه خواهد شد، افزود: بازار سیم‌کارت تلفن همراه بازار پررونق و پرسودی است و تقاضا برای این کالا بالاست.

سلیمانی با تاکید بر این نکته که هدف وزارت ارتباطات ارزان کردن بهای سیم‌کارت تلفن همراه برای مردم در حالت وجود مشتری و نبود مشتری است، اظهار داشت: ثبت‌نام سیم کارت در سالجاری با بهایی کمتر از 300 هزار تومان صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر رتبه ایران از لحاظ ضریب نفوذ تلفن همراه در بین 13 کشور منطقه یازدهم است و تنها دو کشور افغانستان و یمن پس از ایران قرار دارند.

  • ۸۵/۰۹/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">