ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خواستار تکمیل طرح اتصال صددرصدی مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات شد، گفت: این امر باید به گونه‌ای صورت گیرد که مناطقی که با تلفن همراه به اینترنت متصل هستند بتوانند با خطوط ADSL  متصل شوند و مناطقی که هیچ امکانی جهت اتصال ندارند با شبکه تلفن همراه این امکان ایجاد شود.

محمدعلی واقعی، امروز یکشنبه ۲۷ مهرماه در هشتمین برنامه ویدئو کنفرانسی گفتگوی هفته که با وزاری آموزش و پرورش و فناوری اطلاعات از طریق شبکه شاد، برگزار شد، اظهار کرد: بهبود کیفیت اینترنت به خصوص در مناطق روستایی، مرزی و عشایری ضروری‌ترین نیاز استان در بحث آموزش‌های مکمل و غیر حضوری است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به بالارفتن هزینه تجهیزات و نگهداری دیتا در ادارات کل با توجه به تحریم‌ها، تصریح کرد: لازم است دیتا سنتری در مراکز استان‌ها ایجاد شده تا ادارات کل از مزایای آن بهره‌مند شده و در بسیاری از هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، کاهش ترافیک بسیاری از سایت‌ها و عدم انتقال ترافیک به خارج از استان را از دیگر مزایای استقرار دیتا سنتر در مراکز استان‌ها برشمرد و بیان کرد:  چنانچه فضای هاستینگ دیتا به استان‌ها تخصیص یابد، بسیاری از مشکلات دانش‌آموزان و معلمان در ارسال و دریافت محتوای آموزشی مرتفع خواهد شد.

فقر و هزینه‌های اینترنت آموزشی

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به افت شدید پهنای باند با وجود افزایش مودم‌های سیار در مناطق، افزود: با توجه به فقر اقتصادی خانواده‌ها به ویژه در مناطق روستایی، مرزی و عشایری ضروری است هزینه اینترنت برای دانش‌آموزان این مناطق رایگان شود.

مدیرکل آموزش و پرورش در خراسان جنوبی با بیان اینکه اتصال همزمان دانش‌آموزان و مدارس با پهنای باند موجود ، مدارس را با مشکل زیادی مواجه کرده است، بیان کرد: پهنای باند و حجم مصرفی به ویژه در آپلود فایل تنها برای یک یا دو کاربر کافی است؛ لذا پیشنهاد می‌شود اینترنت پر سرعت از بستر فیبر نوری با هزینه مناسب به استان اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد رشته‌های تحصیلی مرتبط با فناوری اطلاعات در هنرستان‌ها و مشارکت وزارت ارتباطات در تجهیز این هنرستان‌ها می‌تواند زمینه‌ساز تربیت نیروی متخصص بومی شده و بسیاری از مشکلات را در آینده مرتفع کند.

واقعی یادآور شد: وضعیت اینترنت در مناطق روستایی مطلوب نیست و مدارس استان در اتصال به شبکه ملی اطلاعات با اشکالات متعددی دست به گریبان هستند.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت همکاری درتامین اعتبار برای تأمین تجهیزات هوشمندسازی و تولید محتوای آموزشی،کمک و مساعدت وزارت ارتباطات در تهیه گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان روستایی به ویژه مناطق مرزی استان، مشارکت در هوشمندسازی مدارس با رویکردهای فناوری‌های جدید علمی و پوشش کامل مدارس شهری در طرح اتصال مدارس به شبکه ملی اینترنت از دیگر خواسته‌ها و پیشنهادات است.

 

در همین رابطه: روستای لیرابی دور از ارتباطات/ 3 هزار نفر از داشتن اینترنت محرومند
نترنت در این دوره یکی از ملزومات است اما در این عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات روستای لیرابی در شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که مردمانش از نعمت اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه بی‌بهره‌اند.
روستای لیرابی دور از ارتباطلات/ 3 هزار نفر از داشتن اینترنت محرومندبه گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبین نیوز ؛ در سال‌های اخیر استفاده از اینترنت در کشور رشد قابل‌ توجهی داشته و مسئولان مربوطه بارها برای فراهم کردن زیرساخت‌های این حوزه وعده‌ها داده‌اند که تجهیز روستاها به امکانات مطلوب یکی از مهم‌ترین این وعده‌هاست.
روستا‌ها یکی از مناطقی هستند که به دلیل دوربودن از مناطق شهری ارتباط یافتنشان به اینترنت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است با توجه به اینکه ساکنان روستا نیز مانند شهرنشینان نیازمند انجام برخی کار‌های خود به وسیله اینترنت بوده و وظیفه دولت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای سهولت دسترسی روستائیان به اینترنت است و آبادانی روستا‌ها از جنبه‌ها و ابعاد مختلف همواره مورد توجه مسئولان کشور در برهه‌های مختلف تاریخی وجود داشته است باید توسعه شبکه‌های ارتباطی روستا‌ها نیز در دستورکار نهاد‌های مربوطه  قرار گیرد.

 مطمئناً توسعه و تجهیز کردن دکل‌های مخابراتی در روستاها می‌تواند تا حدودی از مشکلات این روستاها را بکاهد.

 تلفن همراه و اینترنت در این دوره یکی از ملزومات است اما در این عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات روستای لیرابی در شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که مردمانش از نعمت اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه بی‌بهره‌اند.

3هزار نفر در روستای لیرابی از داشتن اینترنت محرومند

صالحی یکی از اهالی روستای لیرابی اردل در گفتگو با خبرنگار ما گفت: حدود 10 سال است که روستای لیرابی در آنتن دهی تلفن همراه ضعیف است و تا کنون اقدامی برای حل این مشکل صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: این روستا 3 هزار نفر جمعیت دارد و متاسفانه از داشتن اینترنت محروم است.

صالحی اذعان داشت: تا کنون هربار این مسئله را از سوی مسئولین پیگیری کرده ایم به نتیجه نرسیده و همچنان مشکل قطعی اینترنت را داریم.

پیگیری حل قطعی اینترنت با اداره کل فناوری و اطلاعات است

آقایی مدیر کل مخابرات چهارمحال و بختیاری گفت: بعد از خصوصی سازی ، شرکت مخابرات ایران به مخابرات استان ها واگذار و پوشش ،توسعه و ارتقاء تلفن همراه از وظایف دولت است که این وظیفه مدیر کل فناوری اطلاعات استان است که مسئله را پیگیری می کنند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از روستاها که مشکل اینترنت دارند طرح های را به مخابرات داده اند که مشکل را تا حدودی رفع کنیم بیان داشت: متاسفانه تا این تاریخ برای پوشش تلفن همراه در لیرابی طرحی به استان چهارمحال و بختیاری واگذار نشده و مردم می توانند از طریق مدیر کل فناوری اطلاعات اطلاعات مسئله را پیگیری کنند .

آقایی بیان داشت: ما یک آنتنی روی کوه داریم که روستاهایی که در ارتفاعات هستند می توانند از آن استفاده کننده اما متاسفانه کسانی که پایین دست روستا هستند این پوشش اینترنت را ندارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات هر طرحی را به ما  ابلاغ کنند بعد از وصول طرح آن را اجرا میکنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">